Sinopsis Drama Pia

Mei 15, 2019
Alamakkk! Dah banyak kali dah terlepas episode drama Pia ni. Asyik lupa je pukul berapa dan bila ia bersiaran. Tengok-tengok dah terlepas 🤪🤪 dah la drama ni 15 episode je. Hmmm nampak gaya terpaksalah layan dekat tonton mana-mana episode yang dah terlepas tu.

Drama Pia yang diterajui oleh Zara Zya (Pia), Alif Satar (Zafran) dan Naim Daniel (Budi) turut dibantu oleh Azira Shafinaz, Sheila Rusly, Idzham Ismail, Izzat Mushtaq, Annie Mosha, Zalfa Zin, Badrul Muhayat, Liza Rafar, Fathil Dani dan ramai lagi. Menghiasi Slot Lestary di TV3 bersiaran setiap hari Rabu - Jumaat, 9.00 malam. Harapnya lepas ni tak lupalah. Opsss hahaha tapi geram juga tengok watak Sheila Rusly dalam drama ni.


SINOPSIS DRAMA PIA 

Mengisahkan Pia (Zara Zya) yang tersepit di antara tugasnya sebagai seorang isteri dan tanggungjawabnya terhadap adiknya yang kurang upaya. Selepas kedua-dua ibu bapanya mati dibunuh, Pia dibela oleh Pak Long Mat. Pia ada seorang adik yang mempunyai masalah 'celebral palsy' bernama Budi. Zafran, rakan mengaji Pia sewaktu kecil menyukai Pia sejak dari kecil hinggalah dewasa. Zafran tinggal bersama bapa dan ibu saudaranya, Ila yang bisu. Ila selalu memerhatikan gerak geri Zafran dan tahu perkembangan cinta Zafran dan Pia. Dia menghalangnya.


Zafran yang kemudiannya menyambung pengajiannya ke luar negara, tapi dia tetap meneruskan hubungannya dengan Pia. Setelah pulang semula ke tanah air, dia berkahwin dengan Pia walaupun tidak direstui Ila. Nasib tidak menyebelahi Pia apabila Zafran menghantar Budi ke pusat penjagaan kerana mahu Pia memberikan sepenuh perhatian kepadanya. Sikap cemburu buta Zafran bertukar menjadi agresif gara-gara Pia mendapat mesej dari doktor Budi. Alahai kesian Pia. Tak pepasal kena berpisah dengan adiknya. Kalau sempurna macam orang lain oklah kan..




Share this :

Previous
Next Post »

2 ulasan

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com