Carsome | platform jual beli kenderaan terpakai terbesar di Asia Tenggara kini melebarkan operasinya ke Pulau Pinang, Johor Bahru dan Melaka

Mei 14, 2019
Carsome, platform jual beli kenderaan terpakai terbesar di Asia Tenggara kini melebarkan operasinya ke Pulau Pinang, Johor Bahru dan Melaka

Tahniah Carsome !! Mula-mula tadi terfikir juga apa sebenarnya Carsome ni. Rupanya ia platform jual beli kenderaan atas talian di Asia Tenggara yang dibangunkan di Malaysia. Sebelum ini ia telah beroperasi di Kuala Lumpur dan sekarang ini ia telah mengembangkan operasinya ke Pulau Pinang, Johor Bahru dan Melaka.

Woww, interesting !!

Carsome | platform jual beli kenderaan terpakai terbesar di Asia Tenggara kini melebarkan operasinya ke Pulau Pinang, Johor Bahru dan Melaka

Platform jual beli kenderaan terpakai terbesar di Asia Tenggara, Carsome, telah melancarkan pusat pemeriksaan pertama di Pulau Pinang dan Johor Bahru awal tahun ini, ditambah dengan pembukaan pusat pemeriksaan di Melaka yang telah mula beroperasi pada bulan Mei, diikuti dengan Ipoh dan Batu Pahat pada bulan Jun ini. Dengan matlamat untuk membantu lebih ramai orang untuk menjual kenderaan mereka di seluruh negara, Carsome menyasarkan untuk membuka 15 pusat pemeriksaan menjelang akhir tahun ini.

Carsome sememangnya terkenal sebagai pusat penyelesaian sehenti bagi mereka yang ingin menjual kenderaan - dari proses pemeriksaan kepada pemindahan hak milik - menjanjikan proses yang mudah dengan pembayaran segera tanpa perlu bimbang tentang penyediaan kertas kerja. Semenjak penubuhannya pada 2015, lebih 31,000 transaksi jual beli kenderaan telah direkodkan di platform ini merentasi empat negara sedia ada yang telah ditembusi Carsome.


Para pelanggan kini boleh menjadualkan sesi penilaian kenderaan di mana-mana lapan pusat pemeriksaan Carsome di KL, Selangor, Johor, Pulau Pinang dan Melaka. Di sini, Carsome akan menilai kenderaan dan memberikan tawaran terus dengan segera. Pelanggan boleh memilih untuk membida kepada rangkaian pengedar kereta terpakai Carsome di seluruh negara. Setelah tawaran diterima pelanggan, semua kertas kerja yang diperlukan akan diurus oleh Carsome dan pemindahan wang akan dilakukan dalam talian dengan segera .
“Kami memberi fokus untuk mngembangkan operasi bukan sahaja kepada bandar-bandar utama, namun kami turut meluaskan liputan kepada bandar tier kedua - termasuk Ipoh, Seremban dan Kuantan tidak lama lagi. Kami kini telah memperolehi lebih 5,000 pengedar-pengedar kereta terpakai merentasi empat pasaran, dan dengan rangkaian pengedar yang kami ada hari ini, kami teruja untuk menawarkan perkhidmatan kami kepada lebih ramai pengguna dan memberikan harga yang lebih kompetitif kepada pelanggan kami,” kata Eric Cheng, Pengasas Bersama dan KPE, Carsome

Mereka yang ingin menjual kereta di Pulau Pinang, Johor dan Melaka kini boleh kunjungi pusat pemeriksaan Carsome baharu di lokasi berikut:

Pulau Pinang
Unit G-19 Medan Perniagaan Pauh Jaya,
Jalan Baru, 13700 Perai,
Pulau Pinang

Johor Bahru
34, Jalan Beringin,
Taman Melodies,
80250 Johor Bahru

Melaka
11, Jalan PS3,
Plaza Semabok,
75050 Melaka

Untuk maklumat lanjut tentang Carsome, layari laman web Carsome di www.carsome.my.


Carsome

Carsome merupakan platform jual beli kenderaan terpakai atas talian terkemuka di Asia Tenggara yang menawarkan perkhidmatan menjual kereta kepada individu atau pun syarikat-syarikat komersil secara efisyen. Melalui portal pembidaan, pelanggan boleh menjual kereta kepada pengedar-pengedar kereta terpakai seluruh negara. Carsome memudahkan proses keseluruhan menjual kereta dari pemeriksaan, kepada pembidaan, pembayaran dan juga keperluan logistik, dimana pelanggan boleh menjual kereta terpakai seawal satu hari tanpa sebarang caj.


Carsome yang beribu pejabat di Malaysia telah melebarkan sayapnya ke Indonesia, Thailand dan Singapura semenjak penubuhannya dan mempunyai rangkaian pengedar kenderaan terpakai terbesar dengan lebih 5,000 pengedar berdaftar diplatform Carsome. Semenjak penubuhannya pada 2015, Carsome telah mendaftarkan lebih daripada 1,000,000+ bida untuk kereta terpakai, dengan lebih daripada 70% transaksi yang berlaku di antara bandar.

Untuk maklumat lanjut, sila layari: www.carsome.my


Share this :

Previous
Next Post »

4 ulasan

  1. wahhh cepatnya berkembang ke luar negara! Bagusnya

    BalasPadam
  2. inovasi yang cukup bagus bagi penjual dan pembeli kereta..

    p/s : penulisan yang sedap dibaca walaupun artikel informasi

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com