Markas raya

Julai 27, 2016 Add Comment
Markas raya
Terpaksa balik awal hari ni. Ada temujanji di klinik. Tak seronok betul la kalau time-time camni kena tinggalkan kerja. Sebenarnya malam ini ada sambutan raya peringkat markas. Khas untuk staf yang berkhidmat dalam kawasan sini je.

Sebelum di hias

Sebagai tugasan, setiap sel telah diberi sebuah gerai untuk dihias dan akan ditempatkan makanan yang telah dipilih untuk mewakili sel tersebut. Tapi sel ciktie dah ditetapkan untuk menjaga menu nasi goreng. Nasi goreng camne tu kena tunggu malam nanti la kannn

Sebenarnya kannn ada satu dua menu tambahan yang sel ciktie sediakan malam ni tau selain kena jaga nasi goreng tu. Nak tau tungguuuu. Tak sabar sebenarnya nak tau gerai sel mana yang menang malam ni..


Bakul Pakaian

Julai 26, 2016 Add Comment
Bakul Pakaian

Cara paling kreatif mengelakkan dari tertukar ataupun tertinggal pakaian kat mana-mana. Kalau dah buat camni rasanya tiada lagi istilah bertimbun kan hikhik

Bukan je nak elak tertinggal or tertukar ni. Dengan sendiri persekitaran pun akan nampak kemas dan bersih kan. Peace







Selamat Ulang Tahun Chief Zali

Julai 25, 2016 Add Comment
Selamat Ulang Tahun Chief Zali
Selamat ulang chief zali a.k.a encik ghazali bin hassin.
semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik dan ceria gembira disamping keluarga disisi. Amiiin.


Dah lama sangat rasanya tak jumpa chief ni. Last jumpa sebelum ciktie dapat tukar balik sini dan sebelum beliau bersara. Pastu ciktie dapat tau beliau dah balik dan menetap kat kedah. Tapi betul ke?? Ada juga la beliau hubungi ciktie kat sini cuma bila tang ciktie nak hubungi beliau semula tu yang ada masalah sikit. Apapun ciktie harap semoga chief sentiasa sihat dan sentiasa dibawah lindungan-Nya walau dimana beliau berada. In Shaa Allah, amin







Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 9

Julai 24, 2016 Add Comment
Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 9

Sinopsis

Kruz (Fattah Amin) berasal dari keluarga berada. Dia telah memenangi pertandingan Mr. Handsome yang dianjurkan oleh satu majalah ternama. Namun, apa yang tidak diketahuinya adalah sebagai pemenang dia perlu melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan di sebuah kampung yang terpencil sepanjang bulan Ramadan. Di hadapan kamera, dia akan berlakon mengerjakan tugasannya, namun di belakang kamera dia menyuruh pembantunya, Jintan Manis lakukan tugasannya. 


Kemudian dia bertemu dengan Ayu (Mira Filzah) dan jatuh hati kepadanya. Ayu tidak seperti bekas kekasihnya yang lain kerana Ayu seorang yang pintar, sopan dan cantik luar dan dalam. Secara perlahan-lahan, Kruz berubah menjadi lebih baik. Namun, kerana salah faham, Ayu memikirkan yang Kruz hanyalah ingin memainkan perasaaanya sahaja. So, apa akan jadi pada Kruz seterusnya. So, meh layan Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 9

Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 8

Julai 22, 2016 2 Comments
Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 8

Sinopsis

Kruz (Fattah Amin) berasal dari keluarga berada. Dia telah memenangi pertandingan Mr. Handsome yang dianjurkan oleh satu majalah ternama. Namun, apa yang tidak diketahuinya adalah sebagai pemenang dia perlu melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan di sebuah kampung yang terpencil sepanjang bulan Ramadan. Di hadapan kamera, dia akan berlakon mengerjakan tugasannya, namun di belakang kamera dia menyuruh pembantunya, Jintan Manis lakukan tugasannya. 



Kemudian dia bertemu dengan Ayu (Mira Filzah) dan jatuh hati kepadanya. Ayu tidak seperti bekas kekasihnya yang lain kerana Ayu seorang yang pintar, sopan dan cantik luar dan dalam. Secara perlahan-lahan, Kruz berubah menjadi lebih baik. Namun, kerana salah faham, Ayu memikirkan yang Kruz hanyalah ingin memainkan perasaaanya sahaja. So, apa akan jadi pada Kruz seterusnya. So, meh layan Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 8 

Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 7

Julai 22, 2016 Add Comment
Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 7

Sinopsis

Kruz (Fattah Amin) berasal dari keluarga berada. Dia telah memenangi pertandingan Mr. Handsome yang dianjurkan oleh satu majalah ternama. Namun, apa yang tidak diketahuinya adalah sebagai pemenang dia perlu melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan di sebuah kampung yang terpencil sepanjang bulan Ramadan. Di hadapan kamera, dia akan berlakon mengerjakan tugasannya, namun di belakang kamera dia menyuruh pembantunya, Jintan Manis lakukan tugasannya. 


Kemudian dia bertemu dengan Ayu (Mira Filzah) dan jatuh hati kepadanya. Ayu tidak seperti bekas kekasihnya yang lain kerana Ayu seorang yang pintar, sopan dan cantik luar dan dalam. Secara perlahan-lahan, Kruz berubah menjadi lebih baik. Namun, kerana salah faham, Ayu memikirkan yang Kruz hanyalah ingin memainkan perasaaanya sahaja. So, apa akan jadi pada Kruz seterusnya. So, meh layan Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 7

Alahai Notebook

Julai 21, 2016 Add Comment
Alahai Notebook
Ishhh..apasal la seharian hari ni tak sempat nak buat kerja. Dua tiga kali bukak pasang balik batri ni still camni. Nesal pula shut down tadi huhu.. pukul 4 dah ni. Satu kerja pun tak sempat buat lagi ni. Sape nak tolong ni??

Failure

Notebook

Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 6

Julai 21, 2016 Add Comment
Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 6

Sinopsis

Kruz (Fattah Amin) berasal dari keluarga berada. Dia telah memenangi pertandingan Mr. Handsome yang dianjurkan oleh satu majalah ternama. Namun, apa yang tidak diketahuinya adalah sebagai pemenang dia perlu melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan di sebuah kampung yang terpencil sepanjang bulan Ramadan. Di hadapan kamera, dia akan berlakon mengerjakan tugasannya, namun di belakang kamera dia menyuruh pembantunya, Jintan Manis lakukan tugasannya. 


Kemudian dia bertemu dengan Ayu (Mira Filzah) dan jatuh hati kepadanya. Ayu tidak seperti bekas kekasihnya yang lain kerana Ayu seorang yang pintar, sopan dan cantik luar dan dalam. Secara perlahan-lahan, Kruz berubah menjadi lebih baik. Namun, kerana salah faham, Ayu memikirkan yang Kruz hanyalah ingin memainkan perasaaanya sahaja. So, apa akan jadi pada Kruz seterusnya. So, meh layan Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 6

Puasa 6

Julai 18, 2016 Add Comment
Puasa 6
Ngantuknya rasa pagi ni errr. Rasa cam nak sambung tidur pun ada. Nasib la duk kat office. Kalau tak hehe faham2 je lah. Sebenarnya boleh je nak tidur kat sini je tapi bukan time nya lagi. Senguk-senguk dah rasanya ni..kalau pi ruang solat sekarang kan dibuatnya terlelap sampai petang. Haru juga huhuu sabar je lahhh


In shaa Allah hari ni masuk hari ke-4 puasa 6. Office ciktie masih ramai yang berpuasa. Kalau tiada aral Jumaat ni dah boleh raya dah ni. 

Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 5

Julai 17, 2016 Add Comment
Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 5

Sinopsis

Kruz (Fattah Amin) berasal dari keluarga berada. Dia telah memenangi pertandingan Mr. Handsome yang dianjurkan oleh satu majalah ternama. Namun, apa yang tidak diketahuinya adalah sebagai pemenang dia perlu melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan di sebuah kampung yang terpencil sepanjang bulan Ramadan. Di hadapan kamera, dia akan berlakon mengerjakan tugasannya, namun di belakang kamera dia menyuruh pembantunya, Jintan Manis lakukan tugasannya. 


Kemudian dia bertemu dengan Ayu (Mira Filzah) dan jatuh hati kepadanya. Ayu tidak seperti bekas kekasihnya yang lain kerana Ayu seorang yang pintar, sopan dan cantik luar dan dalam. Secara perlahan-lahan, Kruz berubah menjadi lebih baik. Namun, kerana salah faham, Ayu memikirkan yang Kruz hanyalah ingin memainkan perasaaanya sahaja. So, apa akan jadi pada Kruz seterusnya. So, meh layan Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 5

Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 4

Julai 11, 2016 Add Comment
Ketupat Palas Mr. Handsome Episode 4


Sinopsis

Kruz (Fattah Amin) berasal dari keluarga berada. Dia telah memenangi pertandingan Mr. Handsome yang dianjurkan oleh satu majalah ternama. Namun, apa yang tidak diketahuinya adalah sebagai pemenang dia perlu melaksanakan kerja-kerja kemasyarakatan di sebuah kampung yang terpencil sepanjang bulan Ramadan. Di hadapan kamera, dia akan berlakon mengerjakan tugasannya, namun di belakang kamera dia menyuruh pembantunya, Jintan Manis lakukan tugasannya. 


Kemudian dia bertemu dengan Ayu (Mira Filzah) dan jatuh hati kepadanya. Ayu tidak seperti bekas kekasihnya yang lain kerana Ayu seorang yang pintar, sopan dan cantik luar dan dalam. Secara perlahan-lahan, Kruz berubah menjadi lebih baik. Namun, kerana salah faham, Ayu memikirkan yang Kruz hanyalah ingin memainkan perasaaanya sahaja. So, apa akan jadi pada Kruz seterusnya. So, meh layan Ketupat Palas Mr.Handsome Episode 4


3 Syawal yang istimewa

Julai 11, 2016 1 Comment
3 Syawal yang istimewa
Hari Jumaat lepas bersamaan gan 03 Syawal 1437H dan bersamaan juga gan 08 Julai 2016 kan..kan hikhik.. Sebenarnya bermula hari tu genap setahun usia ciktie bertambah. Hmm..banyak pula angka kat belakang ni ya hahaha jangan kata ciktie dah tua pula tau. Kawin pun dok lagi nii hikhik apala ciktie melaluk time-time camni. Syawal pun baru masuk hari-5 nih


Cam tahun2 sebelum ni juga ciktie harap ciktie boleh capai apa yang ciktie impikan selama ni. Tak dapat capai, gengam pun boleh la hikhik. Doakan ciktie ya.. semoga ciktie sukses selalu. Korang2 pun ciktie doakan sama, aamiin

Eeehh..ehhh sebelum terlupa ni ciktie nak ucap selamat berpuasa tuk korang2 yang tengah berpuasa sunat ni. Tak kisah la yang baru nak mula ke..dah nak habis ke. Selamat berpuasa dan selamat hari raya





Tangani Stres Dengan Pernafasan

Julai 03, 2016 Add Comment
Tangani Stres Dengan Pernafasan
Tangani stress dengan latihan pernafasan
  1. berdiri dengan menjarakkan kaki & longlaikan tangan di sisi
  2. pejam mata dan biarkan kepala tunduk ke hadapan
  3. tarik nafas melalui hidung dengan sedalam -dalamnya dan tahan nafas dengan kiraan 10
  4. hembus nafas perlahan-lahan melalui hidung. terapkan perasaan lega setiap kali hembusan nafas.
  5. ulangi langkah 1 hingga 3 selama lima (5) kali sehingga merasa tenang /rileks
  6. akhir sekali buka mata perlahan-lahan.

sumber : Kementerian Kesihatan Malaysia


Cara jejaki bungkusan pos laju

Julai 02, 2016 1 Comment
Cara jejaki bungkusan pos laju
Arhhh lega rasanya. bungkusan ciktie pos hari ahad - 25 Jun 2016 hari tu dah di terima dah. Risau dah takut tak terima sebelum raya ni hehe. Tu dua tiga kali duk on web pos laju tuk tau bungkusan tu dah sampai mana.

Senang je tau sekarang kita nak tau bungkusan yang kita hantar melalui pos laju tu dah sampai mana..dah terima atau tak. Nak tau tak camne caranya. Alahhh kalau tak nak pun ciktie still nak bagitau juga. Tengok sini tau hikhik

CARA JEJAKI BUNGKUSAN POS LAJU

1. Pergi ke sesawang ini https://www.pos.com.my/bm/perkhidmatan-pos/capaian-pantas/?jejak-kesan

2. Masukkan nombor yang ada EP**********MY dan hantar.


3. Tekan 'Jejak'.. pastu ia akan keluar kemana dah bungkusan tu pergi.


 Senang kan.. pos laju




Lagu Hang Pi Mana Versi Kelantan

Julai 01, 2016 Add Comment
Lagu Hang Pi Mana Versi Kelantan
Lagu 'Hang Pi Mana' nyanyian Khalifah Band ni memang cikti suka sangat.
cam best je telinga ciktie dengar tapi bila ada orang buat yang versi kelantan punya, lagilah ciktie suka. korang dah dengar ke lagu ni versi negeri ciktie?? tak dengar lagi boleh tengok sini je


Lirik : Hang Pi Mana
Nyayian asal : Khalifah Band

Hang pi mana
Hang pi mana
Hang pi mana
Hang pi mana

Pagi pagi buta
Mak dan ayah dah tanya
Aku nak kemana

Berseluar yankee
Baju bunga bunga
Duduk atas tangga

Ai malu nak kata
Takkan ku nak auta
Mak ayah tercinta

Cek nak pi kerja
Insyaallah
Bukan nak pi mana

Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana

Pergi sekolah
Bukan cikgu di sana
Baju bunga bunga
Bukan tukang kebun juga

Mak ayah tanya
Cek pi buat kerja apa
Malu nak kata
Nanti apa tau juga

Anak anak mak ayah bukan tanya tanya saja
Depa tanya p mana bukan mintak duit kita
Malu apa janji kerja janji tidak buat dosa
Memang cek nak habaq tunggu lepas solo gitar

Cek pi sekolah
Memang kerja di sana
Kerja duduk saja
Sambil tengok sini sana

Kerja mulia
Bukan cek buat dosa
Gaji sederhana
Kerja jadi jaga saja

Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana



Tips meninggalkan rumah

Julai 01, 2016 Add Comment
Tips meninggalkan rumah
Bermula semalam warga kota mula bergerak pulang ke kampung halaman. Ada yang dah sampai kampung halaman dan ada juga yang terpaksa menahan gelora di dada. Macam-macam pengangkutan yang telah dipilih untuk kembali beraya bersama keluarga tercinta. Ada yang balik menaiki kereta, bas, motosikal tak kurang juga kapal terbang. Rasanya setakat tengahari ni, bunyi kapal terbang ok lagi..maybe sehari dua lagi bunyinya tak putus-putus kedengaran.



Certa bab balik kampung ni, ciktie teringat lagi time-time orang sibuk nak balik beraya camni la ciktie kena tahan dalam wad dulu. Pasal kena denggi tu ciktie ada bagitau kat sini. So, sebelum terkena tu baik kita beringat, kan. Sebelum keluar untuk meninggalkan rumah tu pastikan :-

  1. Bekas-bekas yang mengadungi air dibuang dan ditutup;
  2. matikan semua suis elektrik sebelum di cabut;
  3. tutup kepala gas memasak;
  4. kunci pintu dan tingkap dengan rapat, dan
  5. maklumkan kepada jiran atau rukun tetangga tentang ketiadaan kita sepanjang tempoh bercuti.








Like Us