Salam Nuzul Al-Quran - Ciktie Dot Com

Breaking

Wednesday, May 22, 2019

Salam Nuzul Al-Quran


Haii, assalamualaikum dan  selamat malam korang.. buat apa tu?? Layan cerita sambil-sambil pekena colek ke. Colek apa tu.. nampak macam sedap je.

Sebenarnya saje je nak ucapkan Selamat menyambut hari Nuzul Quran buat semua  umat Islam hari ini - 17 Ramadhan. Tapi sekarang dah masuk malam ke-18 Ramadhan dah. Sepatutnya entri ini dah publish tengahari tadi tah sibuk dengan apa tah terbawa sampai sekarang tapi boleh aje kan. Tak kiralah samada siang tadi korang off atau tak, semoga kita semua sama-sama dapat menghayati dan mengambil iktibar dari peristiwa Nuzul Quran dan memperoleh keberkatan dari-Nya. In Shaa Allah, Aamiin.


Nuzul al-Quran adalah merujuk kepada peristiwa turunnya ayat pertama al-Quran kepada Nabi Muhammad SAW melalui malaikat Jibril pada malam Jumaat, 17 Ramadan, di Gua Hira, Makkah iaitu tahun ke-41 daripada keputeraan baginda.

Ia diturunkan secara beransur-ansur selama 23 tahun.




1 comment:

  1. marilah sama2 amalkan dan biasakan membaca alquran sekurangnya satu mukasurat setiap hari

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox
**iklan memanjang bawah** ****************