Pembayaran Bantuan Sara Hidup (BSH) Fasa Ke-2 Dibuat Pada 28 Mei

Mei 25, 2019
Alhamdulillah, akhirnya teka teki yang menjadi persoalan orang ramai terjawab sudah. Pembayaran Bantuan Sara Hidup Rakyat atau BSH untuk fasa ke-2 akan dibuat pada 28 Mei 2019 (Selasa) ini. Semua dah boleh tarik nafas legaaa.

Sebelum ini ramai yang meminta agar pembayaran untuk fasa ke-2 BSH ini dapat dilakukan dengan segera sebagai persediaan untuk menyambut lebaran.

Pembayaran Bantuan Sara Hidup (BSH) Fasa Ke-2 Dibuat Pada 28 Mei 

Pembayaran akan dikreditkan terus ke akaun bank masing-masing dan bagi penerima yang tidak mempunyai akaun bank, pembukaan akaun bank pemohon secara automatik akan dilakukan oleh Bank Simpanan Nasional (BSN) berdasarkan persetujuan dan akuan pemohon yang terdapat pada borang permohonan BSH 2019.

Bagi memastikan program BSH 2019 ini disasarkan kepada mereka yang benar-benar layak, pelaksanaan untuk  mengenal pasti pendapatan terkini pemohon telah dilakukan secara menyeluruh termasuk semakan data yang melibatkan banyak agensi seperti Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), LHDN, Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan lain-lain lagi agensi yang terlibat lagi.

Jadi, kepada pemohon yang tidak berjaya permohonan rayuan boleh dibuat mulai 01 Julai hingga 15 Ogos 2019. Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi talian bebas tol 1-800-88-2747 atau e-mailkan kepada bsh@treasury.gov.my





Share this :

Previous
Next Post »

5 ulasan

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com