New Collection Of Althea A'bloom - Ciktie Dot Com

Breaking

Sunday, May 19, 2019

New Collection Of Althea A'bloom


Haii, selamat tengahari dan selamat berhujung minggu korang. Tengah buat apa tu? Oo..tengah rancang nak masak apa. Ok-ok teruskan merancang ye.


Sibuk dengan tugasan harian menyebabkan baru sekarang ciktie berpeluang untuk share produk baru, exclusives keluaran Althea Korea - A'bloom Althea, yang telah dilancarkan pada 23 April lalu. Comel dan kiut miut sangat koleksi ianya ni. Itu yang membuatkan geram dan sayang nak guna sebenarnya. Tapii dalam geram dan sayang tu, ciktie teruja sangat nak cuba tau. Oklah takmau cerita panjang-panjang, jomlah kita tengok koleksi terbaru keluaran Althea Korea kali ni.


New Collection Of Althea A'bloom

Hadir dengan 7 koleksi kecantikan yang cukup comel, murah dan mudah untuk digunakan iaitu :-
✨ A'bloom BHA Blackhead Blaster
✨ A'bloom Giant Meringue Puff
✨ A'bloom Baby Meringue Puffs
✨A'bloom Moisturizing Watermelon Mask Sheet
✨ A'bloom Nourishing Avocado Mask Sheet 
✨A'bloom Brightening Lemon Lime Mask Sheet
✨ A'bloom Anti-Blemish Peach Mask Sheet

A'bloom BHA Blackhead Blaster


Sekali imbas rupanya macam lipstik !! First time jumpa BHA Blackhead dalam bentuk stick camni. Yang biasa ciktie jumpa ia dalam bentuk mask ataupun cecair. Memang gerenti tak tumpah 🤭🤭


Mudah, cepat dan senang sangat  untuk digunakan.  Langsung tak terasa sakit! Cara nak guna, buka je penutupnya, pusing dan tonyoh je pada tempat yang mempunyai blackhead/whitehead dengan gerakan membulat. Biarkan selama 30saat sebelum dibilas dengan air. Dah siap..dah boleh tengok perbezaannya. Senang aje kan?Tapi kalau konsisten menggunakannya lagi elok sebenarnya.

Harganya rm16 je! Dihasilkan dari BHA semulajadi,  serbuk biji aprikot, arang dan minyak daun pokok teh yang bertindak dengan cepat dan mudah untuk menanggalkan blackhead/whitehead dengan meninggalkan kelembapan tanpa meninggalkan kerengsaan atau kesakitan pada kulit. Suka dengan baunya tu.

A'bloom Meringue Puff


Saling tak tumpah macam Meringue cookies kan?? Comel je dengan warna pastel merah jambunya tu. Terasa macam nak makan-makan je tapiii ini bukan untuk dimakan ye. Ia adalah beauty tool untuk sempurnakan solekan. Alahhh dalam bahasa  mudahnya untuk blend foundation/ concealer dekat wajah.
Dihasilkan dari bahan latex-free dan non-toxic dan selamat digunakan pada kulit sensitif.
Mempunyai 2 jenis:
✓ Giant Meringue Puff
✓ Baby Meringue Puff (1set mempunyai 3pcs)


Giant Meringue Puff 




Digunakan untuk mengaplikasikan solekan dengan cepat dan sekata pada bahagian/ permukaan yang besar/luas seperti pipi, dahi, dagu.
Ia boleh mengembang sehingga 1.5 kali lebih besar daripada saiz asal apabila direndam ke dalam air. Sempurna sangat untuk solekan.
Berharga rm8 je untuk 1pcs ni.

Baby Meringue Puff



1set Baby Meringue puff ini mempunyai 3 pcs yang terdiri dari pelbagai warna.
Berharga rm11 je untuk 1set ni, 3pcs ni.
Digunakan untuk mengaplikasi solekan secara terperinci pada bahagian yang kecil/halus seperti bawah mata, bibir ataupun hidung.

2 cara untuk mendapatkan hasil solekan lebih sempurna. Direndam dengan air atau terus guna. Mana-mana boleh. Tapi untuk
  • mendapatkan kesan berkilat - basahkan meringue Puff dan perahkan untuk membuang lebihan air. 
  • mendapatkan kesan Matte dan solekan kulit flawless - boleh guna terus dalam keadaan kering tanpa membasahkanya. 

A'bloom Fruit Mask


Dihasilkan dari ekstrak buah-buahan semulajadi.
Mempunyai 4 jenis dan setiap daripada mempunyai fungsi yang berbeza.
-> Moisturizing Watermelon Mask Sheet (Water-Me-Long)
-> Nourishing Avocado Mask Sheet (Avo-Cuddle-Me)
-> Brightening Lemon Lime Mask Sheet (Sparle-Me-Bright)
-> Anti-Blemish Peach Mask Sheet (Ac-Me-Peach)
Harga rm2 per sheet / rm15 per 10pcs

Ciktie dah cuba dah A'bloom Nourishing Avocado Mask Sheet (Avo-Cuddle-Me). Memandangkan selalu sangat tidur lewat, itu yang rasmikan yang itu dulu. Best !! Memang likat dengan patibuahnya. Kulit pun menjadi lebih lembut dan segar.




Nourishing Avocado Mask Sheet (Avo-Cuddle-Me)
Buah Avocado kaya dengan antioksidan untuk menyubur dan melindungi kulit dari faktor alam sekitar serta mencegah kedutan (penuaan). Ekstrak avokado dan bunga raya menjadikan kulit lebih lembut dan berseri.


Moisturizing Watermelon Mask Sheet (Water-Me-Long)
Mengandungi ekstrak buah tembikai yang bertindak memberikan kelembapan dan penghidratan pada kulit supaya kelihatan lebih segar dan licin (tidak kering) terutamanya semasa cuaca panas. Juga mengandungi ekstrak lavendar yang membantu menenangkan kulit dengan baunya yang tenang ketika memakainya.


Brightening Lemon Lime Mask Sheet (Sparle-Me-Bright)
Mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi dari Lemon dan Lime yang dapat memudarkan bintik-bintik hitam serta mencerahkan kulit. Juga mengandungi ekstrak teh hijau yang juga kaya dengan Vitamin C. Sesuai untuk mereka yang menginginkan kulit cerah berseri.


Anti-Blemish Peach Mask Sheet (Ac-Me-Peach)
berfungsi untuk membersih dan melegakan kulit yang sensitif. Diperbuat dari ekstrak buah peach dan minyak pokok teh untuk mengawal pengeluaran minyak, mengimbangi kelembapan serta membersihkan kulit supaya menjadi lebih lembut dan halus. Sesuai untuk semua jenis kulit terutama kulit berminyak dan sensitif.

Ok, inilah antara 7 koleksi A'bloom Althea terbaru keluaran Althea Korea. Murah-murah aje harganya, bawah rm16! Untuk dapatkan kesemua koleksi ini korang boleh layari

WEBSITE | FACEBOOK |INSTAGRAM


6 comments:

  1. comel gila. serious ray geram tgk bila semua org post pasal althea. haha

    ReplyDelete
  2. stress tgk sbb comel sgt !

    ReplyDelete
  3. semuaa best best cute and very useful! teringin nak pegang meringue puff omeyy yang gebu tu ishhh geram hahaha

    ReplyDelete
  4. mask tu best sangat.. nak beli lagi.. harap-harap Althea restock :)

    ReplyDelete
  5. Punyalah besar giant puff tu and everything looks so cute! Seriously, akak ketinggalan zaman - belum pernah visit Althea, apalagi shopping sana. Takut terbeli mcm2 especially bila dpt email ttg offer....hihihi

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox
**iklan memanjang bawah** ****************