Agar-agar Santan Gula Melaka Abang Sado - Ciktie Dot Com

Breaking

Thursday, May 14, 2020

Agar-agar Santan Gula Melaka Abang Sado


Lawa abang ni punya agar-agar santan ni. Menarik ! Tengok pun dah menyelerakan. Tapi kalau ciktie takdenya nak guna bekas lawa-lawa camni. Guna je dulang bulat tu senang.  Nak potong pun mudah hehe yang mudah je kerjanya ye ✌️

Disebabkan ia menarik. Kita share kat sini dulu. Nanti free-free boleh cuba resepinya ni.

Resepi Agar-agar Santan Gula Melaka Abang Sado 

Sado ke abang ni ye 💪🤭🤭


Bahan 
1 paket agar-agar tali 20 gm 
6 cawan air
1/2 cawan gula pasir
1 cawan gula melaka
2 helai daun pandan
1 kotak santan (500 gm)
2 biji telur
Secubit garam

Caranya
  • Masak agar-agar dengan 4 cawan air sehingga larut.
  • Masak gula melaka, gula pasir, daun pandan dan 2 cawan air kemudian tapis*
  • Masukkan ke dalam agar-agar tadi santan, telur, garam dan kacau sebati.
  • Masukkan dalam agar-agar tadi (bahan * kot)
  • Masak sehingga mendidih. 
  • Masukkan dalam loyang dan sejukkan.


Kredit : Zaini Abu Bakar


3 comments:

  1. sedapnya..

    cik tie nanti bagi details ye
    http://www.mamapipie.com/2020/05/pengumuman-pemenang-segment-share.html

    ReplyDelete
  2. ctknya pattern agar-agr ni..jd syg nak mkn la haha

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox
**iklan memanjang bawah** ****************