Tutorial Meka Up Simple by Althea's Meka Up !

Februari 28, 2019
Akhirnya siap juga task ni. Cam tak caya pun ada sebenarnya. Selepas hampir 4 tahun ni kira first time ciktie mekaup eehh takdelah first time manapun hehe. Tapi macam biasalah main sapu jelah. Try and error orang kata, ambil dan cuba dulu mana yang berkenan dihati. Sesuai kita on, tak sesuai kita cuba lagi tak gituu hehe sebenarnya ciktie sukakan sesuatu yang simple tapi natural ! sebab tu biasanya kalau sebelum keluar rumah, ciktie akan pakai basic je macam serum ataupun sunblock, Petal Velvet Sunaway, bedak dan lipstick je. Eyeshadow, blusher semua tu dah lama sangat tinggal. Ni tak tahu macamanalah hasilnya.

Tapiii bila tengok Althea's Mekaup ni macam tak sabar pula nak cuba cuma itulah alahaiii seganlah pula nak buat tutorial mekaup ni. Kalau bukan disebabkan tugasan takdenya kita nak buetnya ni hehe. Apapun korang jangan kecam ye. Segan ooii rasa macam nak sembunyi belakang pintu je.


Tutorial Meka Up Simple by Althea's Meka Up !

Kita skip yang depan-depan tu kira mula dengan concealers - Flawless Creamy terus jelah ye. Concealers ni ia bertindak sebagai faundation untuk menutup cela atau apa-apa noda pada wajah termasuklah mata panda ataupun lingkaran hitam  pada bawah mata. Nak guna senang je, cuma sapu pada tempat yang kita nak tutup dan blend je. Taknak guna berus  nak guna jari pun boleh.




Ia ada 4 jenis - Honey, Ginger, Vanilia dan Mocha tapi ciktie suka guna yang Honey tu. Concealers ni jenis cream dan kena cepat-cepat guna sebab bila lambat ia susah nak blend. Masa mula-mula guna hari tu ciktie boleh pula blend Honey dengan Ginger tu sekaligus. Tapi oklah, not bad jugalah hasilnya.

Dah siap guna concealers, ciktie sapukan Petal Velvet Powder ke seluruh wajah untuk membolehkannya menyerap minyak di wajah kita.

Seterusnya untuk bahagian mata, ciktie guna Eye Palette Sunrise & Moonrise. Eyeshadow eklusif kombinasi selebriti, Bunga Cinta Lestari bersama Althea. Mempunyai 8 shades warna semuanya dan semuanya lawa-lawa belaka. Ada yang jenis matte, shimmer dan glitter yang mudah digunakan.




Seterusnya untuk menonjolkan lagi bahagian mata tu, ciktie pakai Spotlight Eye Glitter dekat hujung mata tu sikit. Barulah ada nampak sikit blind-blind tu. Spotlight Eye Glitter tu ada 2 jenis iaitu Gold dan Pink ! Tapii dalam video tutorial tu tah macamana boleh ter skip pula bab yang ni huhu



Akhir sekali untuk bahagian bibir tu pula ciktie guna Lips Tints (Watercolor Cream Tint) dari jenis #04 Marron Cream ! Suka warnanya ni tak terang sangat banding 3 warna yang lain tu - #01 Plum cream, #02 Strawberry cream dan #03 Peach Cream. Semuanya jenis tahan lama dan tak mengeringkan bibir walaupun warnanya sangatlah pigmented tapi seriusly memang lawa.



Haaa ada lagi satu barang ciktie nak tunjuk dekat korang - Skin Relief Sport Film Gel !! Gel berwarna jernih dalam bentuk tiub. Sesuai sangat digunakan untuk merawat jerawat dekat wajah sebelum kita mengenakan mekaup. Caranya, sapu je dekat jerawat dan biarkan ia kering terlebih dahulu sebelum kita bersolek ye.


Ok, camni ajelah hasilnya mekaup simple dari ciktie. Amacam ok tak?? Untuk video tutorialnya korang boleh tengok kat bawah ni. Apapun jangan kecam ciktie ye. Semua  produk mekaup ni kita boleh dapatkan di website Althea Korea








Share this :

Previous
Next Post »

8 ulasan

  1. cantiknyaaa eye pallete diaaa... tergoda nak beli.. hahaha

    BalasPadam
  2. terima kasih sudi meninggalkan jejak di blog ejulz :)

    https://ejulz.blogspot.com/2019/03/senarai-pengomen-tegar-feb-2019.html

    BalasPadam
  3. Cantiknya eye palette sunrise and moonrise tu 😍

    BalasPadam
  4. Ok je ciktie make up tu. Simple but sweet. Sesuai utk daily make up.

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com