Lebih 10,000 Jawatan Kosong Di Kerjakosong.Co

Mac 12, 2019
Tahun ini masuk tahun ke-4 berkhidmat  di negeri sendiri. Sekejap aje masa berlalu tak sedar rupanya dah hampir masuk tahun ke-10 berkhidmat dengan government ! Teringat masa mula-mula nak mohon kerja dulu, bukan main susah lagi. Empat lima kali juga hadiri temuduga swasta dan kerajaan. Dan ada  tu sampai demam sendiri gara-gara tidak dapat menjawab soalan penemuduga hahaha kelakar. Tapi itulah kenangannya. Susah payahnya nak dapat. Bila sudah dapat ini alhamdulillah, syukur sangat-sangat.

Tahukah kita bahawa negara kita - Malaysia  sebenarnya mempunyai lebih daripada 500,000 orang penganggur yang sedang mencari jawatan kosong 2019? Kadar pengangguran ini kian meningkat mungkin gara-gara gaji yang ditawarkan rendah dan skop kerja yang tidak sesuai.


Kalau ikutkan memang banyak jawatan kosong yang ada di negara kita ini sama ada popular ataupun tidak. Tapi yang banyak kekosongan jawatan adalah seperti jawatan kosong TNB, jawatan kosong polis bantuan, kerja kosong kelantan, jawatan kosong terengganu dan jawatan kosong kerani.

Jawatan-jawatan kosong ini antara paling ramai di cari orang dan diminati. Mungkin kerjanya yang menarik dan gajinya setimpal dengan pekerjaan. Mungkin juga ada yang minat untuk berbakti kepada masyarakat tanpa mengira gaji.

Jawatan Kosong Di Kerjakosong.Co


Bagi mereka yang mahu ataupun sedang mencari kerja kosong, anda boleh layari website -> https://www.kerjakosong.co/ dan boleh tengok jawatan kosong yang anda minati dekat situ. Semuanya ada dipaparkan dekat situ samada untuk jawatan kosong kerajaan, jawatan kosong swasta, dan jawatan kosong SPA.

Pencarian kerja pun sebenarnya akan lebih mudah dengan adanya website ini. Ia bukan sekadar  memberikan info-info terkini dan terbaru tentang kerja kosong tetapi juga memberikan tips mudah untuk mendapatkan kerja. Tak kiralah samada kerja kosong itu dari sektor kerajaan mahupun kerja kosong dari sektor swasta.

Bagi mereka yang selalu search google atau mencari Jawatan kosong di laman web, anda mungkin geram, bengang dan kecewa kerana terlalu banyak laman web yang pelik-pelik yang "kononnya" memaparkan jawatan kosong yang terkini padahal jawatan tersebut tidak wujud ataupun sudah tamat tempoh permohonannya aka dah close !

Jadi dekat sini ciktie nak bagitau kalau tak mau pening, pastikan anda hanya semak jawatan kosong di laman web KerjaKosong.Co sahaja ye! Jangan lupa bookmark laman web dan blog kerja kosong ini dan check ianya segera / setiap hari.

Ok, inilah saje yang ciktie nak kongsikan untuk  hariini. Diharapkan anda dapat mencari jawatan kosong 2019 dengan mudah melalui portal jawatan kosong yang di kongsikan itu. 

Sekian, jumpa lagi korang..






Share this :

Previous
Next Post »

7 ulasan

  1. thank for sharing this entry.Boleh rabia share dekat kawan2 rabia ni

    BalasPadam
  2. terima kasih atas tips berguna ni ciktie.. ekin pun tengah menganggur nak mencari kerja ni.. hehe

    BalasPadam
  3. wah senanglah boleh jadi rujukan pencari pekerjaan

    BalasPadam
  4. terbaek.. semoga ada rezeki mereka yg benar2 mahu bekerja..

    BalasPadam
  5. Moga mereka yang mencuba terus mencuba hingga berjaya.. Aamiin..

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com