Jom Ke Bangkok Dengan Singapore Airlines

September 22, 2019
Jom kita travel lepasi sempadan utara negara masuk ke negara jiran yang satu tu. Lagipun Thailand pun salah satu destinasi travel yang tidak kurang best juga kalau difikirkan ni. Banyak tempat-tempat menarik yang boleh dikunjungi dan dilawati tau.

Jom Ke Bangkok Dengan Singapore Airlines


Sebelum itu, ciktie nak kongsikan bagaimana nak book Singapore Airlines Malaysia air ticket tanpa perlu menyusahkan diri kita sangat. Haa jangan tak tahu sebenarnya ada cara yang kita boleh buat untuk dapatkan harga terbaik dari ladang ni. Traveloka adalah salah satu platform khas untuk traveller mencari dan buat comparison harga-harga flight dan hotel. Walaupun korang naik Singapore Airline, korang boleh jer guna Traveloka ni. That’s why ciktie nak citer apa yang ada kat Singapore Airlines ni. Jom kita  sama-sama ambil tau jenis-jenis seat yang korang boleh book nanti.

Jenis-jenis Seat Singapore Airlines 

Dengan economy class korang boleh dapat seat yang selesa, sebab ruang kaki tu agak luas jugak jadi sesuailah untuk korang yang ada kaki panjang. Selain tu korang boleh layan entertainment dengan KrisWorld. Makanan pulak korang boleh order yang standard dan kalau korang ada special request, korang kenalah bagitau awal-awal dekat pihak diorang sebelum flight.


Next premium economy class, korang boleh dapat seat yang lagi luas dari economy biasa. Korang jugak boleh caj phone sebab dah disediakan USB port. Dari segi makanan pulak korang boleh order special untuk meal korang sebelum 24jam flight korang.


Lepas tu Business class punya seat lagi best tau, sebab seat boleh tukar jadi katil. Sangat syok kalau korang travel jauh-jauh cuma bajetnya lebih tinggi sikitlah tapi takde lah jauh beza. Makanan pulak memang awesome dan korang boleh order 24 jam sebelum flight ikut kesukaan korang. Haa best kan.



Tapi tak boleh lawan First class. Yang ni paling mewah sebab korang akan dapat seat yang lagi luas dari business class. Siap ada full breakfast kalau korang flight sebelah pagi.

Ok, sekarang macamana korang nak cari cheapest flights to Bangkok? Mula-mula sekali lepas korang bukak apps tu korang cuba cari Singapore Airlines dan dekat situ korang boleh nampak segala info yang ada tentang airlines tu. Singapore Airlines ni antara yang terbesar kat Asia Tenggara ni. Diorang boleh pergi ke lebih kurang 62 destinasi setakat ni. Banyakkan? So macamana pula nak buat booking tu.

Traveloka

Korang pergi je dekat search flight dan isikan info yang diperlukan especially date yang korang nak pergi. Sebab dari situ korang boleh dapat harga yang murah. Biasanya lepas korang click search korang akan dapat tengok list of flights yang ada dan yang paling murah ada kat atas. Dengan menggunakan filter, korang pilih Singapore Airlines. Dari situ korang boleh tengok Singapore Airlines yang available.

Giant Swing ataupun Buaian Gergasi ini bukanlah buaian di taman permainan yang boleh korang ayunkan, kerana yang ada hanyalah tiangnya sahaja yang kelihatan seperti pintu gerbang yang tinggi. Tapi kalau bukan buaian kenapa dinamakan buaian? Mestilah ada sebabnya bukan?

Ciktiedotcom

Sebenarnya Giant Swing ini pada zaman dahulu pernah digunakan untuk menjalankan majlis keagamaan selepas musim menuai padi. Dalam setiap kumpulan terdapat 3 orang peserta yang akan cuba mengimbangkan badan mereka pada sebuah papan yang sempit dan salah seorang daripada mereka akan dilantunkan sehingga ke ketinggian 25 meter dari paras tanah untuk cuba menangkap sekantung beg yang diisi dengan duit syiling perak menggunakan gigi mereka. Tapi majlis ini telah menyebabkan banyak kematian sehingga diharamkan oleh King Rama VII pada tahun 1932. Lihatlah dengan lebih dekat buaian ini dan bayangkan bagaimana permainan ini diadakan, seram sejuk rasanya.

Buaian Gergasi di Bangkok

Muzium Thailand

Koleksi barangan pameran yang terdapat di Bangkok National Museum ini bukanlah sikit. Dikatakan antara yang terbanyak di Thailand, mana tidaknya muzium ini merupakan satu-satunya muzium di Thailand sehinggalah ke pertengaharan tahun 1970-an. Muzium ini mula dibuka oleh King Rama V untuk mempamerkan kesemua pemberian oleh ayahnya. Antara yang terdapat di muzium ini adalah batu-batu permata, pakaian, topeng Khon, senjata, emas, seramik, ukiran kayu, alat muzik dan banyak lagi.

Ciktiedotcom

Ciktiedotcom

Ciktie

Di samping ini, tapak muzium ini juga mempunyai nilai klasiknya juga kerana ia dibina di dalam kawasan istana lama. Wang Na yang dibina pada tahun 1887.

Ciktie

Ciktiedotcom

Walaupun, korang tidak dibenarkan untuk menangkap gambar dalam galeri-galeri muzium ini. Percutian ini pasti korang tidak dapat lupakan tau. Tak percaya?? Moh kita pergi


Share this :

Previous
Next Post »

16 ulasan

  1. bestnya kalo dpt pegi..
    kalo byk duit amek first class..
    lg puas hati.. haha..

    berangan jap..

    BalasPadam
  2. thailand mmg best..bangkok, x penah smpai lagi..tpi ramai share bangkok best untuk shopping & makanan dia...

    BalasPadam
  3. seronok juga la kalau dapat pergi ni kan:-)

    BalasPadam
  4. Bestnya kalau dapat yang first class tu tak mo turun kot la heehe

    BalasPadam
  5. nampak selesa dan have a good facilities lah singapore airlines ni :D

    BalasPadam
  6. bestnya..trip ke BKK tak kesampaian lagi...soon InsyaAllah hehe

    BalasPadam
  7. InsyaAllah one day sampai ke Bangkok 😊

    BalasPadam
  8. bestnyaa.. nasib kita dok sebelah border je.. dapatlah merasa gi thailand walaupun naik kereta.. hehehe.. anyway.. done follow sini..

    BalasPadam
  9. Bangkok,x penah smpai lgi..tpi krabi n hatyai,dah...my review,makanan dorang sedap n murah...ada rezeki lebih,boleh repeat lagi..hehe

    BalasPadam
  10. Thailand ni memang kaya dengan tempat tumpuan pelancong yang menarik. Sekali pergi rasa tak puas.

    BalasPadam
  11. bestnya.. bilalah mama nak sampai bangkok ni

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com