Tips Travel Pilihan Orang Ramai Dengan ARBA Travel & Tours Pakej Pelancongan Mesra Muslim

September 08, 2019
Alahaii seronok pula tengok pakej travel yang ditawarkan ARBA Travel & Tours dekat Semporna ni. Berpeluang island hopping di 7 pulau cantik. Rare pula tu di Mabul, Kapalai, Gusungan, Bohey Dulang, Tatagan, Matabuan dan Sibuan. Nanti bolehlah snorkeling dan ambil gambar puas-puas sambil-sambil feeling tengok sunset dan sunrise camtu. Driver guide ARBA Travel pun orang tempatan yang berpengalaman dengan pulau. I like this ! Biru hijau kehidupan. Penuh dengan keindahan alam semulajadi.


Harga pun berpatutan. Dah termasuk dengan pakej penginapan atas air, makan minum, land dan boat transfer semua dah. Macam ni memang nak kena ambil ni. Bagi korang yang suka dan gemar bercuti ciktie memang cadangkan korang ambil pakej jimat dengan ARBA Travel & Tours ni.


Tips Travel Pilihan Orang Ramai Dengan ARBA Travel & Tours Pakej Pelancongan Mesra Muslim

Kenapa ARBA Travel & Tours bukan agensi travel yang lain??

ARBA Travel & Tours merupakan sebuah agensi pelancongan mesra muslim yang menawarkan pakej travel dengan harga yang berpatutan dan itinerary yang menarik ke serata tempat luar dan dalam negara. Aktiviti yang disusun pun tidak akan mengganggu waktu kita solat.


Antara tempat menarik yang ditawarkan ARBA Travel & Tours termasuklah ke New Zealand, Jepun, Korea, Turki, negara-negara Eropah dan banyak lagi. Dalam negara pula seperti ke Langkawi, Kundasang, Pulau Perhentian, Pulau Redang. Mana lagi ye 🤔🤔 haa Kuching, Sarawak pun ada. Untuk servis runner visa China murah dan servis runner visa murah Australia pun ada juga selain perkhidmatan pakej umrah.



Latar Belakang ARBA Travel

Ditubuhkan pada tahun 2014 oleh graduan luar negara dan telah mendaftar dengan Kementerian Pelancongan. Merupakan agensi pelancongan yang berkembang dengan cepat di Malaysia iaitu bermula dengan 3 orang seterusnya berkembang dan sekarang ia telah mempunyai 50 orang pekerja secara sepenuh masa.

Ia menawarkan macam-macam pakej. SUPER JIMAT, BUDGET, PREMIUM!! Pilih je pakej mana yang kita rasa berpatutan dengan bajet kita. Nak yang murah dan fleksibel, kita boleh pilih pakej super jimat. Nak yang selesa dengan hotel dan perkhidmaran yang lebih lengkap, kita boleh pilih pakej premium. Dan, kalau nak yang lagi murah dengan servis lengkap pun ada juga. Pilih je pakej jenis budget.

Untuk lebih penjimatan, kita boleh joined Tour & Private Tour sekiranya kita mempunyai ahli bilangan group yang ramai. Dua orang pun dah boleh join tour ni. Kedudukan lokasi hotelnya pun strategik. Ia memberi kita peluang untuk menginap di lokasi yang membolehkan kita menikmati night life di waktu malam.



Susunan tempat ataupun aktiviti yang dilakukan pun berdasarkan pengalaman dan kajian penelitian yang telah dibuat bukan sekadar menjadi orang tengah yang menawarkan perkhidmatan pelancongan semata-mata. Lagipun  kebanyakan staff ARBA Travel sendiri pun terdiri daripada graduan luar negara dan mereka lebih mengetahui dimana lubok atau tempat menarik yang sepatutnya dilawati. Yang tidak ditawarkan oleh agensi lain, tempat shopping yang menawarkan harga sesuatu barang lebih murah.


Haa satu lagi yang menariknya tentang ARBA Travel ni, ianya satu-satunya agensi berlesen yang tidak akan membawa kita ke tempat yang bukanreal attraction’ ataupun  ‘Tourist Trap’ iaitu tempat paksa beli. Tempat ni kalau kita perasan biasanya kita  akan dikumpulkan di dalam bangunan dan terpaksa mendengar ceramah jualan tentang jed, ubat, ginseng atau sebagainya tu. Memang tak seronoklah, dalam kita nak seronok bercuti nak tenangkan fikiran, nak melihat tempat orang, tempat menarik tup-tup kita terpaksa menghadap benda-benda macam itu.

Tapi apa yang lebih menarik sebenarnya dalam masa yang singkat, setelah 3 tahun penubuhan ARBA Travel ini, ia telah dianugerahkan “Top 30 SME in Malaysia“ daripada 1.2 juta SME Malaysia  pada tahun 2017. Ini secara tidak langsung telah menambahkan lagi keyakinan kita terhadap kecekapan pengurusannya. Mana tak yakinnya ARBA Travel merupakan satu-satunya travel agensi yang terpantas menerima pengiktirafan ini berbanding SME lain yang secara puratanya mengambil masa sekurang-kurangnya 15 tahun untuk tersenarai dalam Top 50.



Beroperasi setiap hari Isnin hingga Jumaat (9.45 pagi sehingga 3.45 petang) kecuali cuti umum.

Jadi kepada korang yang ingin mengetahui maklumat lanjut mengenai pakej pelancongan muslim Arba Travel & Tours, bolehlah layari sesawang Arba Travel & Tours.

Website 
Instagram 
Facebook 
Alamat 
ARBA Travel & Tours 
ARBA Travel & Tours Sdn Bhd (KPK/LN 7886)
K-3-01, Conezion
Persiaran IRC3, IOI Resort City
62502, Putrajaya

Telefon 
+603-8687 4950


Share this :

Previous
Next Post »

8 ulasan

  1. wahhh,, bestnya kalau dah ada pakej travel mcm ni.. kalau first time nak travel tak tahu nak pergi mana tempat2 menarik.. boleh travel je dengan ARBA ni kan... best3

    BalasPadam
  2. Best sebab Ada pilihan pakej.. Boleh Lah pilih ikit kemampuan

    BalasPadam
  3. Saya baru sahaja berkongsi tips bercuti ke kundasang Sabah .. :)

    BalasPadam
  4. Selalu juga nampak2 pakej dari ARBA Travel ni. Boleh lah masuk dlm list kot nk ke overseas lagi kan. :)

    BalasPadam
  5. Kalau nak travel memang kena pilih agensi travel yang dipercayai dan offer pakkej menarik

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com