Merawat Masalah Gatal dan Penyakit Kulit Dengan Glow Gelenggang !!

Februari 23, 2018
Merawat Masalah Gatal dan Penyakit Kulit Dengan Glow Gelenggang !! | Alhamdulillah, dah bertambah baik dah pergelangan tangan kita ni. Tiadalah susah hati lagi tengok pergelangan tangan sebelah kiri ni. Luka-luka ia pun dah mula kering cuma kesan lebam itu je yang masih ada. Thanks Glow Gelenggang sebab dah berjaya membantu kita merawat masalah kulit ni.


Gara-gara tak tahan gatal habis luka dan berbirat pergelangan tanganku garu. Lagi terasa gatal apabila pergelangan tangan ini terkena air atau bergesel dengan tangan baju yang lembap. Cuaca sekarang yang panas juga penyumbang utama masalah ni. Nasib baik juga ada produk Glow Gelenggang. Terima kasih sekali lagi Glow Gelenggang! Bisa gatal-gatal ni pun dah kurang. Kesan luka disebabkan asyik mengaru pun dah mula kering. Sekarang ni dalam proses nak hilangkan kesan lebam je. Kalau sebelum ini sendiri nak tengok pun cam tak sanggup.

Apa itu Glow Gelenggang

Kalau korang nak tahu Glow Gelenggang ini sebenarnya adalah produk herba organik yang dihasilkan oleh 100% bahan semulajadi yang terpilih. Ianya tanpa bahan kimia, bebas steroid dan selamat digunakan.

Dihasilkan daripada Daun Gelenggang yang bertindak sebagai agen anti-kulat paling tinggi yang membantu melegakan gatal-gatal kulit disebabkan oleh resdung dan penyakit kulit seperti gatal kulit, ekzema, psoriasis, bisul, panau, kudis buta, bunga badang, alergik, kurap dan banyak lagi la. Baby yang mempunyai masalah ruam susu juga boleh digunakan tau.


6 Bahan Terpilih Yang Terdapat Dalam Glow Gelenggang

1. Daun Gelenggang (Cassia Alata)
Ia bertindak sebagai agen anti-bakteria dan anti-kulat untuk merawat penyakit kulit yang disebabkan oleh kulat kulit, serangan hama, bakteria mahupun mikro.
2. Habbatus Sauda (Black Seed Oil)
Bertindak sebagai anti-histamine, anti-oksida dan anti-jangkitan untuk membantu pemulihan kulit dan penyembuhan luaran.
3. Minyak Argan (Argan Oil)
Mempunyai ciri anti-radang dan bertindak membina sel kulit baru. Kaya dengan vitamin A dan E untuk kelembapan dan elastisiti kulit.
4. Minyak Zaitun
Ia bertindak sebagai pelembab pada semua jenis kulit termasuk kulit kering, melembut dan mengurangkan kekeringan serta kekenduran kulit dimana ia mampu meresap ke lapisan dalam kulit dan menguatkan lapisan tisu.
5. Susu kambing
Bertindak mengawal dan mencegah kerosakan sel akibat radikal bebas dan sinar UV. Ia juga boleh mencerah, melembut dan melembapkan kulit.
6. Crystal Menthol
Bertindak sebagai antiseptik yang menghalang pertumbuhan kuman, mengurangi rasa sakit. Dan yang paling penting ianya digunakan sebagai aromaterapi.

Baru masuk hari ke-2 cuba produk ni. Kita guna 2 kali sehari. Balik dari kerja lepas mandi dan juga sebelum tidur. Sapu minyak herba ni dekat tempat yang gatal. Alhamdulillah tak sangka kesannya sekali guna pun dah boleh nampak. Luka disebabkan mengaru dah mula mengering cuma apa orang panggil macam biji-biji bawah kulit yang menjadi punca gatal tu tak hilang sepenuhnya lagi tapi hari ini ianya dah bertambah baik. Dah mula hilang!

Ia didatangi khas dalam 2 item iaitu:-
1. Sabun Herba Organik (50gm)
2. Minyak Herba Organik (30ml)


Produk ini sesuai untuk semua lapisan masyarakat tak kira jantina mahupun peringkat umur. Pendek kata semua boleh guna. Mereka yang hamil pun tidak terkecuali. Boleh guna tau!

Jangan risau ataupun was-was tau nak guna produk Glow Gelenggang ini. Ia langsung tidak pedihkan kulit kita. Tidak juga panas, tidak berbau ubat apatah lagi berbau busuk! Dan yang paling penting ia tidak keringkan kulit. Lagi satu kelebihan produk ni ialah ianya produk homemade!  Senang cerita bagi menjamin kualitinya produk ini hanya akan dihasilkan apabila ada permintaan (made to order basic).

Minyak Herba Organik

Sabun Organik

Selepas mandi menggunakan sabun herba tu kulit pun terasa lebih lembut. Tak perlu lagi nak cari losyen hehe. Seriously memang best je kita guna set Glow Gelenggang ni. Terasa nyaman je. Rasa ia ada sedikit berangin (dingin menthol) dan baunya pun ala-ala vanilla camtu.

Produk Glow Gelenggang ini kita boleh dapatkan ia dalam bentuk set ataupun berasingan. Harga untuk setiap satu item tu dalam Rm47. Tapi kalau nak jimat kita cadangkan ambil set ia je. Rm70 dah boleh jimat rm24 kat situ. Tapiii kalau nak jimat lagi boleh guna kod promosi  SITI10 untuk dapatkan diskaun sebanyak Rm10.

Cara nak order senang je guna Whatsapp pun boleh! Jangan lupa masukkan sekali kod promosi tu ye untuk dapatkan diskaun. Dan untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai Glow Gelenggang boleh hubungi

FB page : Glow Gelenggang
Website : www.glowgelenggang.com
Whatsapp : 014-5445951


Share this :

Previous
Next Post »

23 ulasan

  1. Menarik ni boleh suggest dekat mak...

    BalasPadam
  2. Glow gelenggang nih memang terbaik.suka sangat..

    BalasPadam
  3. Macam nak beli.. ramai yang share bagus. sebab kadang-kadang kulit jadi sensitif(gatal-gatal).. Kak Aishah guna ok tak..

    BalasPadam
  4. Oooo..banyaknya bahan bagus Dan berkualiti untuk produk ini. Satin produk yang bagus ni.

    BalasPadam
  5. Bahan utama produk ni pun memang diyakini sejak zaman nenek moyang kita pasti produknya pun hebat...

    BalasPadam
  6. Semakin popular yer produk glow gelenggang nie. Banyak pulak tu khasiatnya. Nak cuba jugak !

    BalasPadam
  7. Wahhh..banyak kebaikan produk glow gelenggang ni..harga pun tak mahal sangat..kalau la masa ibu kena panau dulu ade benda ni..senang keja!

    BalasPadam
  8. Ana dah nak repeat order minyak herba tu. Sangat membantu satu family ana dlm merawat gatal2 kulit dan masalah kulit kering. Sgt recommended pada semua sebab dia tak fokus pada gatal kulit je.

    BalasPadam
  9. The product sound good and it can be used for pregnant mummy. Does it suitable for eczema patient? Want to recommend to my best friends.

    BalasPadam
  10. Bagusnya manfaa sabun ni. Nak suggest dekat kakak untuk guna la sebab dia ada gatal2.

    BalasPadam
  11. Thanks share info mcm nie yang bagus untuk kesihatan pun boleh buat hadiah sebab packaging dia cantik.

    BalasPadam
  12. Nak cuba sangat glow gelenggang ni seban kulit lia jenis sensitif dan selalu ada gatal-gatal. Mana tahu dengan cuba produk ni dapat ubat gatal tu kan.

    www.liahasty.com

    BalasPadam
  13. bukan main rancak lagi org dok cerita pasal Glow Gelenggang ni

    BalasPadam
  14. Bagus sabun dan minyak ni..mmg sesuai utk yg menghidap mild ekzema, gatal-gatal badan dan kurap..

    BalasPadam
  15. Lately having itchy skin and send so fragile lately. I think I should use this to soothe my skin problem. Really thanks a lot for sharing this with us and I really need this so much!

    Rachel

    BalasPadam
  16. Ramai sis tgok dh review pasal produk ni kata bagus. Nampak gaya kena cuba jugak ni..boleh suh anak pakai

    BalasPadam
  17. Mama Ada guna produk ni mmg bagus laa hilang resdung mama tau

    BalasPadam
  18. Anak kalau gatal, dia selalu garu sampaoi luka-luka.. elok rasanya bagi dia cuba produk ini..

    BalasPadam
  19. Memang gatal-gatal kurang kalau guna produk Glow Gelenggang ni.. TB dah guna keduanya dan rasa puas hati.. TB ada psoriasis.. so kalau menggaru tu tak dapatlah dielakkan kan.. tapi bila sapu minyak herba glow gelenggang ni.. gatal-gatal pun kurang

    BalasPadam
  20. first time see this brand. macam best saja

    BalasPadam
  21. Suka suka..semua guna bahan semulajadi...

    BalasPadam
  22. Bonde memang guna sabun glow gelenggang dan minyak herba glow gelenggang memang serasi dengan kulit muka Bonde!

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com