3 Website Popular Untuk Menguji Kelajuan Blog

Mei 31, 2018
3 Website Popular Untuk Menguji Kelajuan Blog | Hai, assalamualaikum dan selamat tengahari korang. Tengah buat apa tu?? Masih duk terfikir-fikir lagi ke nak masak apa untuk berbuka petang nanti ke?? Atau hari ini korang berbuka kat luar je. Wahhh seronoknya sesekali dapat berbuka kat luar tu kan. Dapatlah rehat sekejap untuk hari ini tu. 

Tapi tengahari ini ciktie taknak cerita pasal menu berbuka atau buffet ramadhan ke apa. Cuma nak kongsikan 3 website popular yang banyak digunakan oleh ramai orang untuk menguji tahap kelajuan blog ataupun website. Selain menguji kelajuan, ketiga-tiga website ini juga memberikan kita cadangan untuk memperbaiki tahap kecekapan blog kita tu. Iyalah kalau kita sendiri tengok loading slow mulalah kita nak tekan button close tu. Jadi dengan adanya platform camni sedikit sebanyak kita pun boleh memperbaiki apa yang patut sekaligus ia mampu meningkatkan kehadiran pengunjung mengunjungi blog kita.

3 Website Popular Untuk Menguji Kelajuan Blog yang dimaksudkan itu adalah seperti kat bawah ni. Hanya dengan memasukkan url blog kemudian klik button sebelahnya itu untuk dapatkan keputusan. Senang je kan ?? Selamat mencuba korang
GTMetrix

Pingdom Tool

Google Pagespeed




Share this :

Previous
Next Post »

5 ulasan

  1. terbaik.. mmg selalu pun check prestasi blog dkt laman2 web ni..


    Aerill Hassan

    BalasPadam
  2. antara ketiga2 tu, kalau guna GTMetrix lambat sikit .. tp okaylah sbb dia bagi detail performance blog mcm mana..

    BalasPadam
  3. Wah.. Boleh try nih.. Lama juga tak timbang berat Blog...

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com