Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA) oleh PLUS Sempena Tahun Baru Cina 2014

Januari 28, 2014
Plus meyarankan supaya orang ramai menggunakan Jadual Cadangan Waktu Perjalanan yang di keluarkan untuk merancang perjalanan balik kampung menjelang cuti perayaan Tahun Baru Cina 2014 minggu ni berjalan dengan lancar. Jadual itu pun sudah pun dikeluarkan dan ianya amat penting bagi membantu orang ramai mengurangkan kesesakan di laluan-laluan utama lebuh raya, plaza-plaza tol dan kawasan rehat pada waktu-waktu puncak.

Jadual ini mengandungi cadangan perjalanan berperingkat mengikut masa dan destinasi tertentu dari Lembah Klang ke negeri-negeri dan bandar-bandar utama di Kedah, Perlis, Pulau Pinang, Perak, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor. 

PLUS juga menjangkakan orang ramai terutamanya di Lembah Klang akan mula bergerak ke kampung masing-masing secara berperingkat bermula pada 29 Januari hingga 31 Januari (Rabu-Jumaat). Manakala jangkaan pergerakan pulang ke Lembah Klang secara berperingkat bermula pada 1 Februari hingga 9 Februari 2014.


 
*** Orang ramai jiga dinasihati untuk menghubungi talian bebas tol PLUSLine di 1800 88 0000 untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai Jadual cadangan Waktu Perjalanan ini !! ***

Share this :

Previous
Next Post »

4 ulasan

  1. wahh sesak la yer org nk blk kg.. hari cuti maa....

    BalasPadam
  2. yae..asal cuti umum mesti sesak ! Hehe sesak-sesak pun still sanggup redah jua tuk balik kampung :>

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com