Selamat menduduki SPM 2020

Februari 21, 2021

Selamat menduduki Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia buat semua calon SPM 2020. Good luck and all the best !


Selamat menduduki SPM 2020

Cara pembelajaran semasa penularan pandemik Covid19

Selepas hampir 14 bulan mengikuti pembelajaran, akhirnya sampai juga ke penghujungnya. Pertama kali SPM diadakan pada awal tahun dan pertama kali juga pelajar tingkatan 5 mengikuti pembelajaran tahunan terpanjang dalam sejarah persekolahan negara kita kot, 14 bulan dan yang paling singkat secara bersemuka iaitu 4 bulan je gara-gara penularan pandemik covid19. Selebihnya belajar secara online melalui skype, Google classroom dan Google meet. Memang bukan sesuatu yang mudah. Buktinya ciktie sendiri pun baru beberapa kali je cuba menggunakan Google meet dan skype tu. Itupun terkial-kial lagi. 


SPM


Ciktie percaya mesti ada yang seboleh-bolehnya adik-adik kita ni nak segera peperiksaan ini diadakan supaya debaran didada akan segera berakhir. Apapun ciktie mengharapkan adik-adik kita yang bakal memasuki dewan peperiksaan yang bermula esok telah bersedia dan mampu menjawabnya dengan semampu yang boleh walaupun tidak berpeluang menguji kemampuan diri melalui peperiksaan percubaan seperti abang-abang dan kakak-kakak kita sebelum ini.


Setiap orang mempunyai cabarannya yang tersendiri. Jangan jadikan pandemik ini sebagai alasan untuk kita terus melangkah yer. Bye the way, good luck yer ✌️





Share this :

Previous
Next Post »

1 ulasan

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com