Sinopsis | Melastik Ke Hatimu

Februari 15, 2021

Berjaya juga marothon drama melastik ke hatimu ini. Gara-gara tertengok sekejap hari tu terus jatuh hati. Haa ambik ko sekali jalan 13 episode terus! Orang tengah cuti katakan tak tau nak buat 😅 


Sweet ngat dek pon duo ore tu. Rugi jugok dok tengok. Nok pulok cik Limoh gitu pulokk. 


Sinopsis Melastik Ke Hatimu

Mengisahkan Haura (Janna Nick), seorang gadis kilang yang 'gangster' la kononnya tapi hidupnya dikawal oleh ibunya yang mahu bermenantukan orang kaya. Dia bercinta dengan Naim (Hafidz Roshdi) tetapi hubungan mereka ditentang kerana Naim hanyalah seorang posmen.


Ketidakhadiran Naim dihari pertunangan mereka menyebabkan Haura terpaksa akur apabila dijodohkan dengan Ziyyad (Andi Bernadee), seorang tauke kilang di tempat dia dan kakaknya Faida bekerja. Walaupun Ziyyad digelar 'kayu cengal' oleh pekerja kilangnya kerana sikapnya yang tidak mengendahkan orang tetapi sebenarnya dia menyimpan perasaan dalam diam pada Haura. 



Mereka terikat dalam perkahwinan. Ziyyad cuba memikat hati Haura manakala Haura pula berusaha mencari jalan supaya Ziyyad menceraikannya kerana cintanya hanya untuk Naim. Walaubagaimanapun, Ziyyad disenangi oleh ayah Haura yang terkena serangan strok dan kebaikan Ziyyad akhirnya berjaya membuahkan rasa cinta di hati Haura. Ditambah pula dengan karenah Naim sendiri yang tidak memahami dirinya. 


Sedang mereka melakar bahagia, musibah melanda. Keluarga Ziyyad diisytihar muflis dan terbongkar suatu rahsia yang tersimpan rapi selama ini. Keadaan itu menyebabkan emak Haura memandang rendah terhadap Ziyyad. Alahaiii Mak Limah betul la. Masa kawan tu senang, sesenang dia je meminta nak buat itu ini. Bila kawan ni sengket mulalah hahaha. Fatin tu pun sama. Anak harapan katakan tak pepasal kena tipu. Hehe nak kata padan muka pun kesianlah pula kan.



Apapun cerita ni memang best! Tak semestinya anak yang degil dan melawan cakap itu tak elok. Keterlaluan ke apa.. mungkin secara kasar nampak ia. Gemar memberontak tapi kadang-kadang mak ayah ni kena juga fahami kehendak dan perasaan mereka. Bukan senang-senang sesuatu perkara itu terjadi. Kena pula kalau kita ni gemar membeza-bezakan mereka. Belum tentu yang berjaya ke menara gading tu akan menjadi harapan kita selamanya. 

 

Yang jelas belum tentu betulnya.. 






Share this :

Previous
Next Post »

4 ulasan

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Like Us