Accident Dengan Lembu

November 01, 2012
Biar betul?? Accident dengan lembu.. mesti ada yang tergelak baca entry kat atas tu kan. tapi itulah realitinya. Bukan kita yang alaminya tapi my brother yang kerja kat Kerteh 2, Paka sana tu. Walaupun dia yang alaminya tapi rasanya kita yang terlebih panik kot. Yalah dia satu-satunya mewakili kaum lelaki dalam my family hehe (alasan je tu) sape tak sayang adik kan. yang tiada pertalian lagi di sayang-sayang inikan pula darah daging sendiri. Risau juga kalau apa-apa terjadi padanya.

Nasib baik dia tak ada apa-apa. Bendanya nak jadi time dia otw balik rumah selepas shopping barang bersama 2, 3 orang kekawannya nak pergi family day anjuran Felda Wilayah Timur esok tu. tetapi di sebabkan trauma dan kereta mengalami kerosakkan terpaksa cancel sebabnya kereta kena masuk workshop.

Sebelum bawa masuk workshop hari itu, memang kelam kabut betul. Mane taknya time-time camnilah lesen memandu kita tah kemana-mane. Dengan cover insurans, geran kereta lagi. Dah la time beli kereta hari itu salesman tak bagi info betul-betul. Time jadi camni pun hurmmm..memang padan muka betul la. terpaksa bertanya orang ramai la pula camner prosedurnya. Poning beb

Dengar-dengar pintu kereta tak boleh nak tutup dan lampu rosak. Teruk juga ya  accident dengan lembu ni. tapi lembu tu camner pula? Tah hidup tah mati tak dapat dikesan. tapi memang bertuah la tuan punya lembu-lembu kat sana tu. Malam di biarkan berkeliaran siang pula di ikat huhu..ini gaya pelihara lembu ke??

Nak claim memang  tak dapat la sebabnya kat insuran cover tu tak ada nama pendua. just nama kita je. Kasihan pula my brother tapi apa boleh buat. Benda dah jadi, ada hikmahnya juga, yalah la kalau tak jadi camni mayb sampai bila-bila pun kita tak sedar apa yang patut kita ambil tau sebenarnya. Betul tak?? nasib baik juga kereta tu dapat siap cepat sebelum raya.

**p/s : terbang juga la RM400








Share this :

Previous
Next Post »

2 ulasan

  1. Sebenarnya bukan tak boleh claim kalau tak de name driver kat policy insurance. kalau kerosakan tu melebihi RM 400. memang boleh claim. cuma kita kena bayar excess RM 400.00 sahaja.

    memang prosuder insurance mcm tu kalau jumlah claim lebih rendah dari excess kita tak liable utk buat claim.

    ini pengalaman dik. lepas ni pergi je insurance company dan endorse nama adik kamu tu kat policy. free je. RM 10 di kenaklan untuk nama kedua dan RM50 untuk all drivers.

    BalasPadam
  2. wah info yang bagus wanie..GK pun tak tau jg..

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com