Iklan Animasi Petronas Sempena Kemerdekaan : Getah Pemadam Tiada Cabaran Yang Tidak Dapat Diatasi Jika Bersama

Ogos 27, 2020

Kreatif betullah Petronas ni. Tiap-tiap kali buat iklan tak pernah lagi tak menarik.. tertarik biar debong ni. Mesti ada je idea kreatifnya tu. Tapi kalau tak kreatif mana nak jadinya animasi menarik camtu kan. 


Teringat masa sekolah dulu berebut-rebut dengan member lain nak beli pemadam a.k.a roba. Nak beli banyak terus memang tak termampulah..beli satu-satu. Tak pun main lawan pemadam tu. Untung nasib dapat pemadam free 🤣🤣


Iklan Animasi Petronas Sempena Kemerdekaan : Getah Pemadam Tiada Cabaran Yang Tidak Dapat Diatasi Jika Bersama

Haa sempena sambutan hari merdeka 31 Ogos ni, Petronas telah mengeluarkan iklan animasi berkonseptkan perpaduan dan kerjasama sekumpulan pemadam yang melambangkan bendera setiap negeri dalam Malaysia. Siap guna loghat bahasa negeri yang ada padanya tu. Biasa duk tengok Upin Ipin dan Pada Zaman Dahulu je kali ni kita dengar pelbagai loghat bahasa dalam Malaysia dalam animasi khas yang dibawakan oleh Petronas.



Banyak mesej tersirat dan tersurat yang cuba disampaikan dalam animasi ni. Yang jelas ia memupuk semangat kerjasama dan saling membantu. Mengetepikan kepentingan sendiri untuk terus bersama.



Kisah bermula apabila sekumpulan mereka sedang bermain di atas meja. Satu daripadanya tu nyaris-nyaris nak jatuh tetapi sempat diselamatkan. Dalam duk beringat tah macamana 3 pemadam ni terjatuh kebawah. Kebetulan bawah itu ada si kucing. 



Dalam keadaan kalut untuk menyelamatkan diri, mereka telah melompat keluar melalui ruang kipas. Haa dari situlah semuanya bermula, macamana nak tolong 3 pemadam tu.


Nak dibiarkan camtu aje ataupun sama-sama turun ke bawah. Nak tahu korang tengoklah iklan yang dah mencecah 31k tontonan ni.



Pendek kata bersatu kita teguh bercerai kita roboh. Sempena ulang tahun kemerdekaan negara kita tahun ini sama-samalah kita bersatu hati. Kita belum menang tapi kita harus menang. Kita jaga kita.








Share this :

Previous
Next Post »

3 ulasan

  1. iklan petronas tak pernah mengecewakan

    BalasPadam
  2. blogwalking here.. :) http://acuyuhan.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Suka betul dengan iklan ni. Sangat kena dengan hari kemerdekaan Malaysia. Semoga kita semua bersatu demi negara Malaysia tercinta.

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com