Glow Gelanggang Membantu Menghilangkan Masalah Gatal-gatal Kulit Tanpa Steroid

Ogos 15, 2020

Alhamdulillah ! senang hati kita mendengar dan melihat kesan positif perubahan kulit my mom kali ini. Kalau tak asyik bertukar sabun dan shower je. Ini tak sesuai itu pun tak sesuai. Ini  kalau tak  silap dah hampir dua minggu kot my mom cuba produk handmade keluaran tempatan ni. Dari hari pertama cuba sampailah hari ni, tiada komen lagi tau. Cuma baru je kejap tadi..tanya mana nak cari sabun ni. Memang terasa berbaloi sangat tunggu sampai berminggu macam ini untuk dapatkan keputusannya.


Glow Gelanggang Membantu Menghilangkan Masalah Gatal-gatal Kulit Tanpa Steroid 

Sebelum ini ciktie dah pernah cuba dah produk ini. Korang boleh rujuk dekat sini >> Merawat Masalah Gatal dan Penyakit Kulit Dengan Glow Gelenggang  <<


Ketara sangat perubahan kulit my mom ni. Tiada lagi ruam gatal seperti sebelum ini. Kesan gatal-gatal pun dah hampir 90% hilang. Kulit pun kelihatan lebih bersih dari kesan gatal-gatal tu. Halus dan sekata aje warnanya pun. 


Glow Gelanggang Membantu Melegakan  Kegatalan Kulit ?? 

Kalau korang nak tahu, produk glow gelanggang ini merupakan produk organik yang dihasilkan dari daun gelenggang (Cassia Alata) yang cukup terkenal untuk membantu melegakan gatal-gatal penyakit kulit yang disebabkan oleh ekzema, psoriasis, badang, resdung, kurap, panau, kutu air,  kutu rambut, bisul, gatal-gatal, ruam susu, kudis buta dan lain-lain lagi penyakit kulit.

Kandungan Glow Gelanggang

Selain daun gelenggang, ia juga dihasilkan daripada :-

  • Habbatus Sauda (Black Seed Oil) yang bertindak mengurangkan radang dan sembuhkan luka luaran.
  • Minyak Argan (Argan Oil) - bertindak menghalus, melicin dan memudahkan penyerapan ke dalam kulit 
  • Minyak Zaitun (Olive Oil) - bertindak sebagai pelembab yang tahan lama pada kulit
  • Tanah liat putih (kaolin clay) - bertindak merawat masalah kulit seperti psoriasis, ekzema, panau, kurap dan lain-lain penyakit kulit.
  • Crystal Menthol - bertindak menyejukkan kulit dan tidak mengeringkan dan memanaskan kulit.

Amat sesuai untuk kegunaan semua lapisan masyarakat baik kanak-kanak, orang dewasa, warga emas, wanita hamil mahupun wanita yang sedang berpantang. Haa baby pun boleh tau.



Kemain happy Abam Ali bila dapat juga produk Glow Gelenggang ini. Sekejap letak sekejap ambil.


Cuma kalau untuk baby, ciktie cadangkan guna minyak herba ajelah. Tapi kalau nak juga guna sabun. Kena buihkan dululah sebelum digunakan kerana sabunnya itu jenis scrub. 



Hadir dengan 3 produk khas dengan packaging yang cukup menarik dan unik iaitu :-

Herba Soap

Herbal Oil + Herbautus Sauda

Herba Oil with Bidara Leaf (for baby)


Herba Soap

Memang best sangat sabun ni. Lain dari yang lain. Seronok rasanya dapat menyental kawasan yang bermasalah, gatal-gatal tu. Kena pula ianya tidak mengering dan memedihkan kulit tetapi sebaliknya bertindak menanggalkan sel kulit mati dan melembapkan kulit.


Mempunyai 2 tekstur.  Bahagian licin di atasnya dan scrub dibawahnya.  

Sekali pandang tak ubah macam anak batu dah sabunnya ni. Mengerti tapi cukup berbaloi ! Tahan lama..kalau sabun biasa rasanya dah lembik dah ni kot.


Herbal Oil (Minyak Herba + Habbatus Sauda)

Sedap bau minyak herba ini. Lembut je ala-ala vanilla camtu. Tapi yang ini Ciktie guna malam aje setiap kali selepas mandi. Sapu-sapu dan terus sapu sehingga ia meresap ke dalam kulit.



Herba Oil with Bidara Leaf

Ok yang ini kalau tak silap produk keluaran terbaru Glow Gelanggang tapi tak tahulah kot-kot ciktie tersilap ke apa. Dihasilkan khas untuk baby. Bertindak membantu  baby tidur lebih lena. Hanya perlu sapukan tipis pada kawasan yang masalah terutamanya pada celah lengan, leher ataupun paha. 



Tapi ingat ! Pastikan bersihkan dahulu kawasan yang bermasalah itu dahulu sebelum korang sapukan minyak herba itu dan elakkan dari menggaru. Haa kalau rasa gatal-gatal tu lekas-lekas sapu.


Tapi untuk lebih berkesan ciktie suggest korang guna sabun tu terlebih dahulu diikuti dengan minyak herba. Tapi kalau nak guna satu-satu produk glow gelenggang pun tiada masalah.


Untuk info lanjut ataupun nak dapatkan produk Glow Gelanggang ini korang boleh layari 


Facebook : @Glow Gelenggang

Website : www.glowgelenggang.com


Ataupun buat tempahan sekarang di 014-5445951  🤙🤙 ciktie pun nak repeat order ni.




Share this :

Previous
Next Post »

4 ulasan

  1. dah cuba sblm ni..mmg mnjadi..:)

    BalasPadam
  2. akak pun guna set ni. sabun tu suka. wangiii..lagi best pakej sabun + skrub sekali. hehe..

    BalasPadam
  3. sekrang dah banyak produk guna gelanggang ya

    BalasPadam
  4. Unik nama produk ni Glow Gelanggang. Kalau produk berkesan, berbaloi guna kan :)

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com