Sinopsis Sejuta Rasa Buat Adelia

Julai 05, 2018
Sinopsis Sejuta Rasa Buat Adelia | Tak sempat lagi nak layan cerita ini sebenarnya. Tapii nanti nak layan juga sebabnya hero dan heroinnya tu sweet sangat. Sorang comel dan sorang kacak ! Memang kena sangat nak-nak cerita ia tu cam sweet-sweet  je.


Walaupun tak sempat layan lagi tapi selalu je tengok sedupan ia tu bila sesekali terkeluar iklan tentangnya. Comel sangat Daiyan Trisha tu kan?? Ketahui siapakah sebenarnya Daiyan Trisha >sini<

Sejuta Rasa Buat Adelia mengisahkan imej Adelia Naurah (Daiyan Trisha) sebagai seorang chef di Malay Kitchen, Hotel Green Cove tercalar apabila puding karamel yang dimasaknya diperli oleh Chef Syed Idlan (Aliff Aziz), jejaka dari dapur pastri yang baru berpindah ke hotel itu. Pantang berlanggar senduk, mereka berdua pasti bertekak.



Sengketa mereka berlarutan seiring dengan ketukan asing di tangkai hati. Adelia resah kerana dia sudah jatuh cinta dengan lelaki ego itu! Manakala Syed Idlan pula menggaru kepala kerana niatnya untuk mengacau gadis itu sudah bertukar menjadi mengurat! 

Tiba-tiba muncul seorang chef pastri yang jelita dan selama ini menjadi pujaan Adelia dalam bidang masakan iaitu Chef Joanna (Elvina Mohamad). Tatkala Adelia dan Syed Idlan berperang dengan perasaan kasih sayang, Joanna menyelit untuk memisahkan mereka. Menggelegak hati Adelia apabila dia diberikan kata dua oleh Joanna! Amboi... perempuan separa mat salih ni memang nak kena!

Sedang Adelia melayan perasaan kecewa, Hafidz (Adam Lee) datang meleraikan kekusutannya. Lelaki itu mahu membantunya mengecapi dunia glamour kulinari yang selama ini diidamkannya! Adelia tahu dia perlu pilih. Antara kerjaya dan cinta, yang mana satu patut didahulukannya. Nak tahu apakah pilihan Adelia itu kenalah tengok cerita ini ye di Slot MegaDrama hanya di Astro 104 & HD 123.




Share this :

Previous
Next Post »

10 ulasan

  1. kalau ada masa abam kie nak tengok la...mesti sedap drama ni!

    BalasPadam
  2. Belum sempat lagi layan cerita ni.. hehe

    BalasPadam
  3. entry khas : http://ejulz.blogspot.com/2018/07/blogwalking-mood-ciktie.html

    BalasPadam
  4. Drama ni tak sempat nak layan lagi hahhaah lupa sokmo

    BalasPadam
  5. belum sempat jugak nak layan cerita ni. hehe

    BalasPadam
  6. aida folo citer ni.
    kebetulan free time byk.
    aida tgk ulangan nyer, 10 pagi atau 4 ptg, ciktie.
    mlm tak tgk tv skang ni.

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com