Sinopsis drama solatku, hidupku, matiku

Mei 17, 2015
Akhirnya hujan juga malam ni.. walaupun sekejap je tu dah cukup memadai. Alhamdulillah, syukur pada-Mu Ya Rahman, Tuhan yang telah menciptakan alam ini. Sesungguhnya tidak Dia jadikan semua ini sia-sia . InsyaAllah,. aamin ya rabbi al-aamin.

Sebenarnya ciktie masih lagi tak ada mood nak catat apa-apa kat sini. Bukan tiada idea tapi tah la sekarang ni asyik tiada  mood je. Bagi ciktie nak buat sesuatu tu kena juga ada moodnya. kalau tak ada sekalipun kena usahakan jugak biar ada. Sebabnya itulah yang membuatkan kita merasa gembira gan apa yang kita kerjakan. Tak ada lah terasa cam kena paksa sangat kan..

Ehhh habis dah certa Hidupku, Solatku, Matiku ni.. tak sempat nak.


Sinopsis
Telemovie Hidupku Solatku Matiku itu menyingkap keperitan hidup dialami oleh Nordin lakonan Sharnaaz yang menerimanya dengan tabah. Penyakit kustanya membuatkannya dihina oleh orang kampung.

Sejak dari itu, solat menjadi perisainya. Solat sunat pula menjadi penawarnya bilamana ihsan hati jemaah kampung sebelah tanpa prejudis membenarkannya menjadi sebahagian jemaah mereka.

Bukan itu sahaja, Nordin diuji diberi isteri seperti Lela yang kerap menggegarkan ‘tiang arash’. Namun segalanya ditempuh dengan rela - astrogempak     







Share this :

Previous
Next Post »

2 ulasan

  1. dah lama tak melayan drama ker, telemovie ker dan seangkatan. tv pun banyak di control oleh wife. saya kalo tengok pun masa ada games bola jer. hihihihi

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com