Resepi Mudah Sambal Ketuk

Januari 12, 2015

Akhirnya merasa juga cik tie sambal ketuk ni. Dah lama mengindam tapi semalam baru dapat. Nasib baik housemate cik tie nak buat hehe.. nyaris-nyaris cik tie ingat sambal ni guna belacan tau tapi sebenarnya tak pun hikhik.. Kalau nak tau sambal ni perlukan 3 bahan je. Tak susah pun nak membuatnya.. 
  
Ikan Bilis
Bahan-bahan yang telah siap di goreng

Caranya camni je :-
  • Goreng ikan bilis sampai garing. 
  • Kemudian goreng lak bawang merah gan lada besar sampai ia layu.
  • Biarkan ianya sejuk sebelum di tumbuk ketiga-tiga bahan tersebut. Tetapi jangan terlalu hancur tau.
  • Dah siap !! senang kan..



Share this :

Previous
Next Post »

4 ulasan

  1. wah nampak mudah dan simple.

    tak guna belacan ok la.

    BalasPadam
  2. owh lupa nak bagitau singgah dari

    www.arzmoha.com

    BalasPadam
  3. Wah, pernah juga makan tapi tak pernah cuba buat

    BalasPadam

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com