Hotel menarik di Malaysia

Jun 29, 2021

Seharian mengadap PC nak dapatkan idea siapkan teguran last-last blank jugak. Entah kenapa tiba-tiba jadi camni pun tak tau la. Blur tiba-tiba tak tahu nak mula dari mana. Aishhh boleh stress juga camni satu kerja pun tak jalan. 


Bestnyaa kalau dapat jalan-jalan makan angin tempat orang. Nak-nak kalau boleh pergi Kuala Lumpur ataupun Penang. Dapatlah juga lepaskan gian dah lama tak keluar. Nak shopping, nak cuci mata, nak lepaskan tension. Ahh, bestnya dapat pula pergi ramai-ramai. Tapi sekarang ini PKP (Perintah Kawalan Pergerakan). Nak rentas negeri memang tak boleh lagilah. Kena tunggu kawasan tu dengan kawasan kita PKPP dulu. Barulah boleh rentas negeri. Itu pun kena naik bas persiaran yang berdaftar dengan kementerian dan jadual lawatannya diurus agensi berlesen kementerian. Tak boleh nak memandai guna kenderaan persendirian macam sebelum ini.


Hotel menarik di Malaysia 


Tak dapat pergi lagi kita usha-usha ajelah dulu. In Shaa Allah, apabila pkp dah habis. Sekatan pun dah takde. Mudah la kita menjalankan misi. Lagipun harga hotel sekarang ni dah tak sama macam sebelum ni. Hotel pun banyak yang dah tutup pengoperasiannya walaupun masih ada yang tutup sementara setakat ini. Masa inilah kita kena rebut peluang untuk menikmati hotel mahal dengan harga murah. 


Selain kena naik bas persiaran untuk melancong, kita juga hanya boleh tinggal di tempat penginapan seperti hotel yang memang telah berdaftar dengan kementerian sahaja untuk memudahkan pemantauan pergerakan. Disebabkan ini jugalah kita kena bijak memilih. Kalau boleh carilah lokasi hotel yang strategik, berdekatan dengan tempat yang ingin dikunjungi, tempat-tempat menarik seperti taman rekreasi. Boleh relak, tenangkan fikiran ataupun boleh cari yang berdekatan dengan mall. Banyak hotel dengan reka bentuk moden serta mewah yang menawarkan pelbagai kemudahan dengan harga yang murah sekarang ni. Sambil menyelam minum air. Boleh shopping, cuci-cuci mata. Sesetengah dari kita tak dapat shopping pun tak apa janji dapat window shopping nak-nak pula perempuan memang tak boleh dipisahkan dengan mall la. Daripada tak sihat dapat masuk mall terus segar hikhik


Untung-untung ada yang dapat diskaun separuh harga dengan pelbagai kemudahan yang pihak hotel sediakan.


5 Hotel Menarik Dikunjungi Di Malaysia

Seri Pacific Kuala Lumpur Hotel 

Terletak di tengah-tengah bandar ibu kota bersebelahan pusat membeli belah Sunway serta berdekatan dengan KLCC, Menara KL, Taman Botani dan banyak lagi tempat menarik sekitar kawasannya.


Pemandangan menarik terutamanya sebelah malam boleh nampak KLCC. Bilik pun cantik ! Ceria, luas dan kemas. Susunan dalaman pun ok. Kolam renang dan gym turut disediakan.



Hotel Istana Kuala Lumpur City Centre 

Walaupun inya hotel lama tapi ia terjaga (hotel bersih). Menjadi pilihan ramai untuk percutian keluarga. Terletak di lokasi strategik di bukit bintang. Mudah untuk mendapatkan pengangkutan bas serta berdekatan stesen monorel. 15 minit ke Menara KL dan 20 minit ke KLCC. 


Pemandangan pun menarik ! Bilik pun cantik, ceria dan kemas. Bilik air juga besar. Juga mempunyai gym dan kolam renang untuk bersantai. Mempunyai pilihan makanan yang banyak dan yang paling penting layanan staffnya yang mesra.


Jadi jika kita ke Kuala Lumpur ataupun korang yang warga Kuala Lumpur itu sendiri bolehlah try staycation KL di hotel berdekatan Pavilion, KLCC, Bukit Bintang, KL Tower dan mana-mana tempat yang dirasakan menarik sekitar KL. Kebanyakan biliknya pun besar, kemas, luas dengan rekabentuk dan harga yang ditawarkan pun cukup-cukup berbaloi. Ada yang semalaman cuma rm1++ aje dengan pelbagai kemudahan yang disediakan.


The Datai Langkawi

Bagi korang yang dekat Langkawi bolehlah check out The Datai Langkawi! Boleh rehat-rehat dalam bilik. Bilik dia pun luas dilengkapi ruang tamu dan balkoni selain kemudahan standard lain seperti WIFI PERCUMA, penyaman udara.




Ia juga tersenarai antara 10 kawasan pantai terbaik dunia oleh National Geographic. Memang cantik dan mewah resort The Datai Langkawi ni. Dikelilingi alam semulajadi yang hijau mendamaikan berlatar belakang pantai persendirian dan hutan hujan. Terletak di dalam hutan teluk datai. Sungguh mengurjakan. Mengambil masa lebih kurang 30 minit aje dari airport langkawi.


Hard Rock Hotel Penang

Dan bagi korang yang dekat Penang pula bolehlah check out Hard Rock Hotel Penang. Nikmati penginapan resort mewah bertemakan muzik yang menyeronokkan di Pantai Batu Feringgi dengan setiap aktiviti dan hiburan setiap hari. Ada kolam mandi terbesar seluas 26,000 kaki persegi dilengkapi dengan gelongsor, pancuran air, mini bar, cabara mewah serta aktiviti air seperti banana boat, paragliding, jet ski yang pastinya membuatkan kita teruja.




Sambil-sambil bersantai menyusuri pantai boleh juga melihat matahari terbenam bersama insan tersayang.


Tempat menarik untuk bercuti yang murah, Percutian bajet rm500 di malaysia, Pantai menarik di malaysia, Aktiviti menarik di malaysia, Pulau menarik di malaysia, tempat honeymoon di malaysia, tempat menarik untuk short getaway selangor, aktiviti menarik di malaysia, percutian keluarga di Malaysia, pantai cantik di Malaysia, tempat menarik di Malaysia, Karangan tempat menarik di malaysia, Tempat menarik untuk bercuti di luar negara,




Share this :

Previous
Next Post »

7 ulasan

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com