G-Storm 360° Bertindak membantu meneutralkan asid perut - Ciktie Dot Com

Breaking

Wednesday, March 14, 2018

G-Storm 360° Bertindak membantu meneutralkan asid perut


Anda kerap pedih ulu hati? Gastrik? Kerap sendawa? Badan lemah? Pening-pening, loya, rasa sebu dekat dada serta muntah-muntah? Mengalami masalah penghadaman?? Kalau ya! Anda adalah orang yang tepat yang ciktie cari sebenarnya. Ciktie nak perkenalkan korang tentang 1 lagi produk ellVita yang juga diformulakan oleh doktor perubatan iaitu G-Storm 360°

G-Storm 360° produk bertaraf antarabangsa, buatan Malaysia dan yang penting ia HALAL!!

Apa Sebenarnya G-Storm 360°
Kalau nak tahu ia merupakan minuman pra-campuran daripada gabungan 22 ramuan terpilih yang boleh membantu meneutralkan asid perut serta memberi tenaga. Sekali pandang ia lebih kurang macam 3 in 1 juga la. Semuanya disatukan dalam satu sachet. Masih lagi baru dalam pasaran! Baru diperkenalkan tahun lepas lepas raya camtu. Amat sesuai untuk seisi keluarga.


22 jenis ramuan terpilih G-Storm 360°
  • Pudina / Peppermint 
    • membantu proses penghadaman, mengurangkan gastrik, pedih ulu hati, cirit-birit, rasa loya, melegakan kekejangan, kesakitan perut dan mengurangkan kahak serta membantu mengatasi masalah kegatalan kulit.
  • Manna Gum 
    • membantu menghasilkan tenaga kepada tubuh badan, menguatkan sistem imuniti (daya tahan badan), mengurangkan kolesterol, antioksidan dan membantu mempertingkatkan penapisan buah pinggang, melegakan penyakit gout dan sendi serta melancarkan sistem penghadaman.
  • Black Seeds 
    • membantu mengawal paras gula dan kolesterol dalam darah. Berfungsi sebagai anti-hipertensi. Sangat baik untuk merawat masalah perut seperti cirit-birit, angin, kembung perut dan sembelit. Kandungan thymoquinone di dalamnya bertindak sebagai anti-radang dan anti-kanser.
  • Yogurt 
    • mengandungi banyak bakteria baik yang berfungsi sebagai probiotik yang membantu dalam melancarkan proses pencernaan. Ia juga kaya dengan kalsium, vitamin B & D, magnesium & fosforus. Yogurt dapat menguatkan sistem imunisasi badan kita.
  • Apple 
    • mengandungi serat yang tinggi dan antioksidan seperti flavonoid, betakarotena dan fitokimia. Juga mengandungi vitamin C, A dan B kompleks. Kandungan serat yang tinggi membantu melawaskan perut dan melegakan sembelit. Kandungan pectin & glycine di dalamnya bertindak sebagai antacid untuk melawan simptom seperti pedih ulu hati & ketidakhadaman. 


  • Bayam/ Spinach 
    • mengandungi 13 flavonoid yang dapat menerangi sel kanser. Bayam juga mengandungi keupayaan untuk melindungi lapisan perut & mengurangkan risiko gastrik ulser. Kandungan glycocyclerolipids di dalamnya dapat menguatkan sistem penghadaman. Bayam juga kaya dengan mineral, vitamin & phytonutrient.
  • Pisang /Banana 
    • menguatkan sistem saraf, sumber pembekal tenaga, mencegah anemia, mengurangkan kemurungan, melindungi daripada serangan jantung dan strok. Bertindak sebagai probiotik yang merangsang pertumbuhan bakteria baik dalam usus. Merupakan anti-asid semulajadi yang membantu melegakan refluks asid, pedih ulu hati dan GERD.
  • Almonds
    • membantu dalam mengalkalikan sistem pencernaan, mengurangkan pembentukan asid dan menyeimbangkan Ph badan. Ia juga mempunyai komponen probiotik. Mengandungi riboflavin & L-carnitine untuk menyokong fungsi otak yang efektif. Ia juga sumber vitamin E & antioksidan yang menjaga kesihatanh kulit & bertindak sebagai awet muda.
  • Aloe Vera 
    • disebabkan oleh fungsi anti-radang & pelawas, aloe vera sangat baik untuk kesihatan usus anda. Aloe vera membantu proses pencernaan, meneutralkan keasidan perut & mengalakkan pertumbuhan bakteria baik dalam usus. Juga mengurangkan risiko ulser perut dan gastrik. Kandungan zink di dalamnya dapat mengekalkan sistem immuniti yang kuat.
  • Broccoli 
    • kandungan vitamin C, sulfur & amino acid membuatkan ia bertindak sebagai ejen detoks yang sangat baik dan membantu membuang radikal bebas & toksin dari badan. Ia juga tinggi fiber yang dapat merawat masalah sembelit. Magnesium & vitamin di dalamnya dapat mengurangkan keasidan perut, membantu penghadaman & penyerapan nutrient.
  • White Kidney Brand 
    • merupakan sumber protein dan kaya dengan serat. Baik untuk meningkatkan kolesterol baik (HDL) dan membantu menurunkan kolesterol jahat (LDL) sehingga mampu mengurangkan risiko penyakit jantung, menjaga kestabilan gula dalam darah, mencegah sembelit dan mengatasi masalah gangguan pencernaan.
  • Tomato 
    • berfungsi sebagai antioksidan semulajadi yang baik untuk kesihatan badan. Mengurangkan risiko kanser dan penyakit jantung. Mengurangakan masalah rabun dan membantu masalah pencernaan.
  • Lobak merah /Carrot 
    • dapat membantu pesakit jantung, strok, diabetes & hyperkolesterolemia. Tinggi kandungan beta-karotene yang bertindak sebagai anti-kanser & memastikan kesihatan mata yang baik. Lobak merah dapat meningkatkan jumlah air liur dan membekalkan mineral penting, vitamin serta enzim yang membantu memudahkan proses penghadaman.

  • Bunga cengkih /Clove Flower 
    • kandungan eugenol mampu mencegah terjadinya pembekuan darah sekaligus dan membantu mencegah dari sakit jantung dan strok. Meningkatkan sistem pencernaan, mengatasi masalah perut berangin, mengurangkan infeksi pada saluran pernafasan dan mencegah pertumbuhan sel kanser.
  • Kunyit /Turmeric 
    • mengandungi nutrien yang sangat baik iaitu curcumin yang membantu mencegah kanser dan alzheimer. Meningkatkan fungsi hati, mengurangi risiko leukimia, mencegah masalah depresi dan anti-inflamasi yang bertindak mengurangkan keradangan.
  • Barley Grass 
    • kaya dengan vitamin, garam, mineral, klorofil yang membantu melenyapkan radikal bebas, mengimbangi Ph dalam darah, membekalkan nutrien yang diperlukan oleh sel-sel badan dan membantu dalam proses pencernaan dan penyingkiran toksin. Membantu meningkatkan stamina, mengurangkan sakit sendi dan otot.
  • Green Tea 
    • mengandungi kandungan antioksidan seperti flavonoid dan polifenol yang bermanfaat untuk menjaga sistem kekebalan tubuh dengan baik dan membantu melawan serangan virus dan infeksi. Membantu meningkatkan memori, mencegah kanser, meningkatkan metabolisme, mengurangkan tekanan darah dan membantu penurunan berat badan.
  • Halia /Ginger 
    • mengekalkan peredaran darah normal, meningkatkan penyerapan nutrien dalam usus, mengurangkan ketidakselesaan dalam perut dan mencegah barah usus dan menguatkan imuniti badan.
  • Fennel Seeds 
    • mengatasi masalah kembung perut akibat masalah angin berlebihan, gas dan asid. Merawat bengkak sendi, sakit badan dan sakit otot, mengawal tahap kolesterol, menambah kuantiti dan kualiti susu ibu, mengawal selera makan dan merawat gejala simptom menopaus.
  • F.O.S 
    • ialah bahan probiotik dan bifidogenic. Bahan ini memberi khasiat untuk perkembangan bakteria baik di dalam kolon dalam mengimbangi populasi bakteria baik untuk kesihatan usus serta membantu mengurangkan gejala sembelit dan masalah pencernaan.
  • Daun Stevia 
    • mampu menurunkan tekanan darah dan mengurangkan paras gula dalam badan serta membantu sistem penghadaman makanan. Selain itu, ia juga berupaya mengawal berat badan dan obesiti.
  • Susu kambing/ goat milk 
    • adalah bersifat alkali dan sangat tinggi kalsium. Selain itu ia dapat menguatkan sistem imunisasi tubuh, merawat gastrik, mencegah insomnia, membantu masalah penghadaman dan memperbanyakkan susu ibu.

Rasa ia sedap ! Terasa macam ada mint-mint sikit sebab ia diperbuat dari pudina kan. Tapi seriously memang sedap rasa ia. Ciktie tak tau nak bagitau camne rasanya tu. Terasa macam Honey Dew pun ada juga sikit.. cam vanilla pun ada juga sikit kalau tak silap la. Bau ia pun sedap. Manis-manis sweet-sweet camtu. Tapi kalau korang nak tahu camne rasa ia korang boleh cuba sendiri. Tapi nanti jangan lupa bagitau ciktie balik ye .


G-Storm ini bukan sahaja sesuai untuk mereka yang menghidap masalah pedih  ulu hati, gastrik, angin dalam badan, sembelit semua tu tapi ia juga boleh diambil oleh mereka yang menghidap penyakit diabetes (kencing manis). Ia juga merupakan minuman lengkap Energy Booster sesuai untuk seisi keluarga !

Didatangi dalam 2 jenis pek iaitu :-
  • Pek besar 650gm; dan
  • Pek kecil 300gm.


Antara kelebihan G-Storm 360°
  • Sesuai untuk seisi keluarga
  • Bersifat alkali
  • Baik untuk membantu masalah perut
  • Untuk menambahkan tenaga
  • Tinggi khasiat semulajadi
  • Membuang toksin dan membersihkan usus
  • Menyihat dan mencergaskan badan
  • Memudahkan proses penghadaman
  • Membaiki masalah dalam perut
  • Sangat membantu masalah

Cara pengambilan sama seperti ellVita Orgalac juga. Hanya masukkan 1 sachet G-Storm  360° (25g) ke dalam 120ml air suam dan bancuh sehingga sebati. Lepas tu kalau nak tambah ais pun boleh 😍😍

Testimoni Pengguna G-Storm 360°





Tasty, Tested, Trusted 

Untuk info dan maklumat lebih lanjut berkaitan produk G-Storm atau mana-mana produk ellVita korang boleh hubungi atau layari sesawang berikut ye

Hotline: 019-2020 911
Website: www.ellvita.com
IG: ellvita HQ




9 comments:

  1. sedapkan cik tie g-storm ni... hehe

    ReplyDelete
  2. yeah yummy drink that i like to drink and helped my heartburn too.

    ReplyDelete
  3. hai ain datang singgah sini dan follow awak. salam perkenalan :)
    sincerely , farahain zfa

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah ciktie, gstorm ni telah melegakan gastrik zumal...

    ReplyDelete
  5. kena beli produk ni sbb kdg2 abe kie kena gastrik gak...

    ReplyDelete
  6. Ni kena amalkan hari-hari ke atau time kena gastrik je, cik tie...

    ReplyDelete
  7. Memang terbaik gstorm ni, rasa nak kena beli stok untuk Ramadhan nanti...

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox