Kasut Hitam Sekolah Tahun Hadapan - Ciktie Dot Com

Breaking

Friday, July 20, 2018

Kasut Hitam Sekolah Tahun Hadapan


Kasut Hitam Sekolah Tahun Hadapan | Wahhh mulai tahun hadapan semua pelajar sekolah akan memakai kasut berwarna hitam ! Perkara ini sudah semestinya mengembirakan kaum ibu terutamanya sebabnya tak perlu lagi menyentar lebih-lebih kan hikhik. Bertuah budak-budak sekarang apapun ciktie tumpang gembira sebabnya keluh kesah para ibubapa dapat didengari ke peringkat atasan. Lagipun bukan mudah nak pastikan kasut tu sentiasa putih bersih camtu sepanjang masa nak-nak budak lelaki tu. Teringat masa basuh kasut dulu. sekali air keruh habis kuning segala pakaian dan kasut putih tu hikhik. Walaupun dah di nilakan baju dan tudung tu tetap juga nampak perbezaanya. Nasib baiklah kasut tu selalu juga kita kapur tebal-tebal hikhik




11 comments:

  1. semakin malas la nak basuh kasut nanti

    ReplyDelete
  2. masa masuk SBP thn 1986 memang kami diwajibkan pakai kasut hitam pun. sek men abe kie ngajar ni pun dah 10 thn guna kasut hitam..

    ReplyDelete
  3. sekolah anak buah dlu pun pakai kasut hitam. senang xnmpk kotor sgt

    ReplyDelete
  4. saya daripada darjah 4 smpai ting 5 pakai kasut hitam. cuma yg beza masa sek rendah kasut hitam biasa.. masa sekolah menengah kasut kulit hitam..

    Aerill Hassan

    ReplyDelete
  5. jadi pengaawas dulu di sekolah pun guna kasut hitam..

    jenis kasut kulit lagi tu...

    anak saya di MRSM pun guna kasut hitam jenis kulit...

    so bukan perkara terlalu guna kasut hitam ini..

    ReplyDelete
  6. masalah sekarang, budak sekolah skrg tak suka kapurkan kasutnya... mak bapak pun tak peduli bab kasut anak bila naik sekolah menengah kan... ye la dha besar kan... kasut hitam tetap kena basuh juga sebab nanti berbau dan boleh jadi penyakit plak kat kaki...

    ReplyDelete
  7. salam..
    hi ciktie..yaya singgh sini + follow awk
    slmt bkenalan =)

    ReplyDelete
  8. Kita dulu jenuh kapur kasut. Kadang dtg malas kasut tu kapurkan je Walau tak basuh. Hehe.

    ReplyDelete
  9. semoga penambahbaikan ini bermanfaat untuk semua :)

    ReplyDelete
  10. aida prefer kasut hitam. bagus ni.
    penjagaan nyer minimal kan.
    tapi still kena basuh tiap minggu ciktie.
    if not busuk.
    kaki pun nanti tak sihat.

    ReplyDelete
  11. Zumal sokong apa yang dicadangkan Menteri Pendidikan kita tu

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox