Kelengkapan Sekolah | Kenapa Pusat Pakaian Hari-hari Jadi Pilihan

Disember 30, 2022 1 Comment
Kelengkapan Sekolah | Kenapa Pusat Pakaian Hari-hari Jadi Pilihan

Alhamdulillah.. 

Dah selesai dah beli keperluan sekolah budak berdua ni. Excited nak masuk tahun baru, tetap juga nak beli keperluan sekolah budak berdua ni dulu walaupun sesi persekolahan tahun baru tu bakal bermula Mac nanti. Bukan apa sebenarnya settle awal-awal lagi mudah, tak kelam-kabut kita pun tak stress. Kena pula Pusat Pakaian Hari-hari tu tak berapa ramai orang lagi, so takdalah kita berebut. Saiz dan pilihannya pun masih banyak. 



Pusat Pakaian Hari-hari Lokasi Tumpuan Keperluan Persekolahan

Dengar aje perkataan Pusat Pakaian Hari-hari yang terlintasnya, banyak pilihan dan saiz ! Dan rasanya semua orang suka shoping dekat sini termasuklah ciktie sendiri. Ada pelbagai pilihan kelengkapan untuk seisi keluarga. Ada pakaian untuk sekolah, untuk sukan, ada pakaian untuk orang dewasa, kanak-kanak. Baby pun ada. Kiranya one stop centre untuk semua orang. Lengkap daripada atas sampai bawah. Harga cukup berpatutan dan mampu dimiliki semua golongan.




Kemain happy si kakak bila berjaya juga dapatkan beg sekolah baru tu. Yang penting pink colur ! Sebenarnya ni pilihan ke-2 dia..yang memula tu jenis troli. Sukar sikit la kalau nak bawa ulang alik dengan motor tu. Berat ! macam tak berapa sesuai sangat.  So, mudah minta pilih beg sandang je.


Yang ini pula untuk Si Naufal dan Nazril yang tak dapat ikut. Sebenarnya masuk sini memang rambang mata nak pilih. Semua nampak ok..nampak cantik, itu yang sampai ambil benda yang sama tu. Tapi untuk kasut tu nasib baik muat. Kalau tak memang kena pergi tukar la.  


Kelengkapan Sekolah | Kenapa Pusat Pakaian Hari-hari Jadi Pilihan

  • Mempunyai pelbagai pilihan kelengkapan barangan keperluan sekolah macam-macam ada bukan setakat baju untuk sekolah rendah dan sekolah menengah aje. Tadika dan baju sekolah agama (pelbagai warna) pun ada. Kasut, beg sekolah, track suit, songkak, alatulis, botol air dan banyak lagi la.





  • Jimat masa dan tenaga! Tak perlu nak pergi banyak tempat. Di  Pusat hari-hari telah lengkap semuanya dari atas sampai bawah.
  • Material / fabrik berkualiti dan tahan lasak. Setanding dengan jenama lain. Ada jenis kain licin dan ada jenis cotton. Yang pasti ianya selesa dipakai.

  • Ruang besar dan luas. Mudah nak cari sesuatu barang sebab tersusun elok. Tak perlu nak kena berhimpit walaupun ramai orang.

  • Harga berpatutan dan mampu milik. Boleh dapatkan secara set (berpasangan) ataupun secara berasingan. Ikut kemahuan dan kehendak kita macamana.
  • Tersalah saiz boleh tukar dalam tempoh 7 hari selepas pembelian dibuat. Tapi kena pastikan kita bawa resit pembelian dan jangan cabut tag harganya dulu. 

  • Staf friendly dan sedia membantu. Yang ni betul! Ada masa-masa tu kita nak cepat ataupun tak berapa nak rajin. Jadi, terus je bagitau apa yang kita mahukan.

 

So, dah terbukti kenapa Pusat Pakaian Hari-hari Jadi Pilihan dan tumpuan Keluarga Shoping Keperluan Persekolahan. Memandangkan si kakak bakal menginjak ke darjah 2, jadi keperluan dia tu tiadalah masalah sangat berbanding si Naufal yang baru nak memasuki darjah 1. Dah la tuannya kita tak bawa. Tak pepasal nyaris-nyaris terlupa tali pinggang dah. Budaknya pula jenis halus je. Nasib baik sempat tanya staff diorang tu. Kalau tak memang takda dah.


Cumanya untuk baju sekolah budak lelaki rupanya kena beli asing seluar dengan baju. Ingatkan sama macam uniform pelajar  perempuan maklumlah kita pertama kali.




Oklah untuk keperluan sekolah cuma tinggal peralatan alatulis ajelah. Tapi yang itu tak jadi masalah sangat sebabnya kalau tak silap alatulis si kakak sebelum ini pun masih elok dan boleh digunakan lagi. Botol air pun sama juga. Guna dulu yang mana ada tak elok membazir kan.


Pada korang yang nak beli baju, nak dapatkan keperluan sekolah boleh dapatkan dari 95 cawangan Hari-Hari seluruh Malaysia sekarang! Dengan pembelian rm30 dan ke atas, akan dapat FREEGIFT calendar ! 


Haa tak pasti cawangan Hari-hari di mana ? Boleh layari www.hari.com.my/locator untuk ketahui senarai 25 cawangan Hari-Hari!


Marilah Pergi Hari Hari! 


95 Hari Hari seluruh Malaysia: www.hari.com.my/locator 

Hari Hari Online Store: http://ehari.com.my 

Har-Hari Lazada: https://lazada.com.my/shop/hari-hari  

Hari-Hari Shopee: http://shopee.com.my/harihari 

 #pusatpakaianharihari #marilahpergihariharihari!






Sinopsis Telefilem Skrin TV9 Esok Masih Ada

Disember 25, 2022 2 Comments
Sinopsis Telefilem Skrin TV9 Esok Masih Ada

Wahhh bertuah sangat kalau siapa dapat kawan macam Khalisya tu. Ada saat-saat kawannya tu amat-amat memerlukan. Sentiasa bagi semangat dan dorongan supaya tak down


Tapi ada ke orang camtu sekarang ni? Kalau ada pun mungkin dalam drama tak pun satu dalam sejuta ajelah kot 😀😀


Esok Masih Ada, TV9, Beto Khusairy, Sara Ali, Uqasha Senrose

Sinopsis Telefilem Skrin TV9 Esok Masih Ada 

Telefilem Skrin TV9 Esok Masih Ada Lakonan Uqasha Senrose, Beto Kusyairy, Sara Ali

Telefilem TV9 ini mengisahkan Zulia (Uqasha Senrose) yang meminta sahabat baiknya, Khalisya (Sara Ali) untuk berkahwin dengan suaminya Hisham (Beto Kusyairy) sebagai permintaan terakhir selepas disahkan menghidap kanser tahap 2. 


Walaupun telah berkali-kali dipujuk oleh sahabatnya itu, dia yang risau tiada siapa yang boleh diharapkan dan yakin akan meninggalkan puterinya, Naomi menyebabkan dia bertindak demikian. Demi memenuhi hasratnya, Hisham akhirnya mengawini Khalisya. Dia (Zulia) juga bersetuju untuk menjalani pembedahan membuang barah dalam ususnya. Bagaimanapun, selepas selesai menjalani pembedahan, dia tidak sedarkan diri dan koma. 


Beberapa bulan kemudian, Hisham dan Khalisya telah menjalinkan rasa cinta, namun keduanya tidak pernah melupakan Zulia yang koma di hospital. Dengan kuasa dan keajaiban dari Allah, Zulia akhirnya sedar dari koma dan bebas dari kanser.  

Berita itu cukup mengembirakan Hisham, Khalisya dan juga Naomi. Bagaimanapun, Zulia sepertinya terasa tak puas hati dengan setiap perubahan yang telah berlaku. Terasa seperti haknya dirampas, sukar berdepan dengan realiti hidup bersama sahabatnya sehinggalah dia tertengok rakaman yang telah dibuat.


Haa lebih kurang camtulah ceritanya. 

Moral of the story, sabar dan jangan cepat melatah dalam setiap tindakan kita. 

Money Games | Game Duit Pupuk Minat Kanak-kanak Berniaga Pratik Kira Wang Urus Kewangan

Disember 15, 2022 Add Comment
Money Games | Game Duit Pupuk Minat Kanak-kanak Berniaga Pratik Kira Wang Urus Kewangan

Sunyi pula rumah bila budak berdua tu ikut ayah di balik Bachok. Kalau tak masa-masa camni mesti masih perang mulut lagi dengan budak berdua tu. Sorang jenis manja dan seorang lagi jenis nakal. Suka benar mengusik tapi tak tahannya lepas tu gaduh. Menangis 😩😩 

Kita pula yang stress



Money Games | Game Duit Pupuk Minat Kanak-kanak Berniaga Pratik Kira Wang Urus Kewangan

Oo..o.. terjebak juga daku dengan game ni. Korang la punya pasal, ramai-ramai share hari tu tengok apa dah jadi??  

Seronok juga main game masak-masak dalam talian camni. Ralit kita dibuatnya. Dah la tak perlu download. Buka je terus boleh main. Aplikasinya pun tak susah mana. Memang sesuai sangatlah dengan kakak yang fail bab kira duit ni.

Tapi yang ciktie suka sebenarnya ia langsung takda iklan. So, kita bolehlah main tanpa perlu nak kena tunggu dia selesai loading kan. Lagi satu, kita juga boleh buka dengan phone, tak terhad dekat komputer je. Bila-bila masa dan di mana-mana sahaja. Janji ada internet je.


Pilihan Money Games Untuk Kanak-kanak Minat Berniaga

Kalau ikutkan ada banyak kategori Money Games dalam website ni. Game duit untuk kanak-kanak belajar mengira. 


Tapi ciktie lebih tertarik dengan 3 jenis ni. Ala-ala bisnes la..buka kedai, buka cafe camtu. Kononnya nak cuba dulu sebelum pass dekat si kakak tu kakak kalau bab games ni memang laju. Last-last kita yang kusyuk main 🤭🤭 tapi takpa nanti mudahlah sikit nak bagitau dia camner nak main kan.


Pizza Cafe

Cuma perlu sediakan pizza ikut pesanan yang diterima dengan cepat dan layan pelanggan sebelum kesabaran mereka habis. Bahan-bahan semua ada cuma jika tak cukup ataupun kehabisan stok, just klik icon telefon untuk tambah stok. Resepi untuk sediakan pizza, boleh klik icon menu sebelah 'Goal' tu. Dan untuk bolehkan pelanggan awal dapatkan pesanannya, kita boleh serek pinggan kepadanya.


Game Duit Untuk Kanak-kanak, Money Games For Kids


Hehehe banyak kali juga main sebenarnya ni. Jari besar sangat kot itu yang tertekan bahan lain masa sediakan pizza tu. 


Burger Shop

Game yang ni pun best juga, lebih kurang macam Pizza Cafe juga la. Cuma bezanya kita kena sediakan burger ikut bahan yang mana dulu. Dari bawah ke atas bermula dengan meraih dulang kemudian letakkan roti seterusnya salad ataupun daging ataupun  apa-apa je. Ikut pesanan tu tapi tak boleh lambat, ia ada set masa. Kena capai target untuk ke level seterusnya.

Dan sekiranya kehabisan stok bahan, klik syiling untuk menambah stok. 


Game Duit Untuk Kanak-kanak, Money Games


Hidden Food 

ok, yang ini cari objek tersembunyi. Objek-objeknya pun cute-cute je. Sayuran dan peralatan dapur. Permainan ini memerlukan kita fokus Sambil-sambil mencari, sambil-sambil mengira. Dapatlah juga mengenal jenis-jenis sayur serta alatannya tu kan. 



Awal-awal tu mudah ajelah nak jumpa tapi bila masuk level hujung-hujung tu, berpinar jugalah nak jumpa. Objeknya bercampur aduk tapi harapkan ia bergonyang la jika kita tak jumpa tu.


So, inilah antara 3 money games pilihan ciktie. Sebenarnya banyak lagi tau game duit untuk kanak-kanak belajar mengira ni macam Treze Coins (masuk sertakan tukarkan bilangan syiling untuk dimasukkan ke dalam mesin), Treehouse Trouble (macamana nak susun box untuk stabilkan ia),  Idle Money Tree, Cash Back tapi yang itu semua tunggu si kakak pilih nak main yang mana satu.


Kesimpulan 

Secara keseluruhannya selain berseronok, Money Games ini juga sebenarnya mampu memupuk minat kanak-kanak berniaga. Mengurus kewangan, membantu mereka mengira (pratik kira duit), mengurus, memahami, lebih fokus, cuba selesaikan masalah sekali gus membantu mengasah kemahiran sediada yang diorang dimilikinya. 


Ini juga sebenarnya membantu mereka lebih memahami mata pelajaran Matematik yang diajar di sekolah. Haa jangan asyik nampak yang negatif je bila anak-anak main game ni. Kena pada tempat yang betul..hasilnya kita sendiri pun tak sangka.





Kejayaan 1st Batch Penebusan Awal Ganjaran Cuti Rehat GCR 80 Hari Tahun 2022

Disember 13, 2022 2 Comments
Kejayaan 1st Batch Penebusan Awal Ganjaran Cuti Rehat GCR 80 Hari Tahun 2022

Alhamdulillah, syukur


Kejayaan 1st Batch Penebusan Awal Ganjaran Cuti Rehat GCR 80 Hari Tahun 2022

Dengan terbalasnya wasap kita tadi. Terjawab sudah semuanya. Keenam-enam permohonan gcr yang kita urus hari tu dah sampai ke penghujung. Tampal sini siap-siap supaya jadi ingatan kemudian hari. Sekarang inipun masing-masing tengah sibuk isi permohonan gcr untuk tahun ni. Ok, payment pun dah di kreditkan ke akaun masing-masing dah 😃😃 thanks a lot kepada semua team yang terlibat terutamanya team unit persaraan *termasuk mereka yang dah bertukar keluar tu sebab banyak membantu walapun dibebani tugasan hakiki daripada awal-awal sebelum ada apa-apa sampailah semuanya selesai hari ini. Sebelum last day tutup akaun esok.


Tiada apa yang lagi seronok sebenarnya jika apa yang kita buat membuahkan hasil kan. Tak kisah la apa pun yang kita kerjakan. Terasa macam berbaloi sangat walaupun terpaksa menunggu lama satu-satu prosesnya ialah ramai yang mohon kan Sebaik je dapat info surat kelulusan JPA dah sampai ke HQ hari tu, tipulah jika kita tak tercuit kot dibuatnya sohih khabar angin yang bertiup kencang mengatakan payment tu akan dapat next years walaupun info yang kita dapat sebenarnya bukan camtu. 


Kronologi Kejayaan 1st Batch Pemberian Awal Ganjaran Cuti Rehat (GCR) 80 Hari 


Apapun tahniah buat kesemua penjawat awam yang telah berjaya memohon ganjaran cuti rehat 80 hari tahun ni. Gunalah duit ganjaran korang itu sebaiknya. Jangan pula asyik nak menjoli, berbelanja yang bukan-bukan. 

Dan pada penjawat awam yang lain, kalau teringin nak rasa juga duit ganjaran ni jangan lupa simpan cuti untuk gcr. Jangan harap nak rasa orang punya pula. Semoga kejayaan ini sedikit sebanyak memberi semangat kepada kita untuk menjadi pengguna cuti yang bijak. 





My Ping in TotalPing.com