Setiap Hari Jumaat Diisytiharkan Hari Sihat - Ciktie Dot Com

Breaking

Friday, October 12, 2018

Setiap Hari Jumaat Diisytiharkan Hari Sihat


Setiap Hari Jumaat Diisytiharkan Hari Sihat | Setiap Hari Jumaat Diisytiharkan Hari Sihat !! Ia jangan tak tahu, bermula pada hari ini office kita isytiharkan setiap hari Jumaat adalah Hari Sihat !! Jadi semua kenderaan samada motor atau kereta kena parking dekat tempat yang dikhaskan je sepanjang hari ini kecuali ibu-ibu yang mengandung je rasanya dapat pengecualiannya tak silap. Hari-hari lain ok, tiada masalah untuk kita parking dekat depan office ni. Cuma hari Jumaat ia special case sikit. Dan dari tempat yang dikhaskan itu kita kenalah berjalan menuju ke office memasing. Oklah, dah namanya kan hari sihat. Sama-sama mengayun langkah berjalan kaki keluarkan peluh sambil-sambil membawang dan memandang persekitaran hahaha cuma yang tak oknya kalau dibuatnya terkena hari hujan cam pagi tadi hehe..nasib baik tak selebat mana dah masa sampai sana tu.


Tapiii yang tak bestnya lagi tetiba sampai office air pula ngak aderr. Aduhhai jenuh duk fikir nak bertapak tempat parking tu dah satu hal. Nasib baiklah big boss cukup-cukup memahami. Selamat Hari Sihat  juga buat korang. Jangan malas-malas nak bersenam ke apa ye. Kebetulan esok ni pula Hari Sukan. So, apa lagii ayuh sama-samalah kita. Cuaca pun dah menampakkan sinarnya tu.. menurut kajian ramai diantara kita yang obesiti sekarang ini. Dengan cara ini sedikit sebanyak dapat juga membantu selain kita sendiri berusahalah mengamalkan  gaya hidup sihat dengan melakukan riadah dan pengambilan pemakanan berkhasiat dan seimbang. Betul takkk



2 comments:

  1. pernah plan nak jogging pd pagi jumaat tp x pernah jd kenyataan...

    ReplyDelete
  2. hari jumaat sha memang melepek atas katil je sebab cuti hehehehe :p

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox