Daun Kekut ubat penyakit jantung ?? - Ciktie Dot Com

Breaking

Sunday, September 16, 2018

Daun Kekut ubat penyakit jantung ??


Daun Kekut ubat penyakit jantung ?? | Pernah dengar tak nama daun ni?? Daun Kekut !! Sebenarnya ciktie pun baru je tahu ni. Biasa juga dengar namanya ni tapiii tak pernah ambil pusing pula tentang kegunaannya. Orang kata daun pokok Kekut ini boleh mengubati penyakit jantung. Betul atau tak ciktie pun tak tahu jugak. Cuma tiada salahnya kita berikhtiar kan..


Caranya :- 
ambil dalam 7 helai daunnya dan direbus bersama 1' inci halia. Tutup api apabila agak-agak air rebusan tu kering bahagi dua dari air yang sebelum di masukkan tadi.

Minum airnya selama 2 hari dan free kan selang sehari. Maksudnya minum air rebusannya tu 2 hari berturut-turut pastu hari ke-3 jangan minum sebelum sambung minum hari ke-4 dan ke-5. Free kan hari ke-6 dan camtulahh seterus-seterusnya..

Halia tu diorang tak ketul ke apa pun. Hanya masukkan seketul macam tu selepas buang kulitnya.

Dan kebetulan dekat rumah sepupu tu ada pokok ni. Pokoknya nak kata tinggi tak adalah tinggi tapi nak kata rendah taklah juga sebab nak capai camtu je tak boleh. Kena guna kerusi juga nak ambil. Itupun dah rasa yang paling rendah dah. Dan hasil capaian itu macam inilah rupa daun Kekut tu !!


Kalau tak silap Pokok Kekut ni juga dikenali  dengan pokok ceri. Iya ke tak, tak tahulah.. ada antara korang yang tahu ke?










3 comments:

  1. tak pernah nmpk pun..lagi best..haha..adeh..dilema budak kayell sangat..daun2 cam ni, mmg failed la nak kenal...

    ReplyDelete
  2. tak pernah nmpk pun..lagi best..haha..adeh..dilema budak kayell sangat..daun2 cam ni, mmg failed la nak kenal...

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox