Resepi Sotong Goreng 3S - Ciktie Dot Com

Breaking

Wednesday, June 6, 2018

Resepi Sotong Goreng 3S


Resepi Sotong Goreng 3S | Sesekali dapat makan lauk-pauk simple macam ni sedap juga. Memang cukup 3S sangat. Sempurna, Simple, Sedap ! Dapat pula nasi panas-panas memang terangkat sangat la.


Resepi : Sotong Goreng 3S
Bahan
Sotong bersihkan dan potong ianya
1 bawang besar - potong bulat
*Sedikit halia - ditumbuk
*3 ulas bawang putih - ditumbuk
*Sedikit kunyit hidup - ditumbuk
Sedikit kacang panjang 
Sedikit garam
Secukup rasa
Sedikit minyak untuk menumis

Cara memasak
  • Panaskan minyak dan tumis semua bahan* sehingga naik bau
  • Masukkan sotong 
  • Seterusnya masukkan garam dan secukup rasa
  • Agak-agak air sotong dah nak kering masukkan kacang dan bawang besar.
  • Kacau dan biarkan seketika sebelum ianya diangkat
  • Dah siap


Simple je kan menu kita untuk hari ini.  Sotong Goreng 3 S .. Semudah ABC je.

8 comments:

  1. Thanks for sharing sis :)

    Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2018/06/book-review-videotape-by-adib-zaini.html

    ReplyDelete
  2. macam goreng kunyit jugok la kan tie

    ReplyDelete
  3. Teringin nak makan tapi Zumal tak boleh makan sotong. Huhu...

    ReplyDelete
  4. Mudah je resepinya. Yang mudah begini siqah suka nak masak. Hehe

    ReplyDelete
  5. kadang2 yang simple tu yg sedap :)

    ReplyDelete
  6. yang simple ni yang best nak makan

    ReplyDelete
  7. yes.
    simple resepi ciktie ni.
    tapi yg pasti = sedap!!!

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox