Bunyi burung hantu - Ciktie Dot Com
http://invol.co/aff_m?offer_id=50&aff_id=11334&source=deeplink_generator

Breaking

Friday, January 19, 2018

Bunyi burung hantu

Orang tua-tua dulu pernah bagitau kalau dengar suara burung hantu tu seperti petanda ada orang nak meninggal! 


Kalau bunyi ia kuat maknanya saudara kita yang berada jauh dari kita dan kalau ia bunyi seperti jauh-jauh, sayup-sayup camtu orang dekat dengan kita. Tapi ciktie tak tahulah betul atau tak. Apa yang ciktie tahu mungkin ianya secara kebetulan ianya berlaku. Yalah kalau sudah sampai masanya. Tiada siapa boleh menahannya.


Masa kecil-kecil dulu bila dengar takutlah juga. Asyik disogokkan dengan cerita camtu kena pula ciktie ini jenis yang penakut! Lagi la. Ada ketika tu tersedar tengah malam. Orang lain sedang enak dibuai mimpi. Kita pula terkebil-kebil. Dengar pula bunyi burung hantu. Cepat-cepat tarik selimut dan paksa mata suruh tidur. 

Tak cukup dengan itu ciktie himpit pula siapa yang tidur sebelah ciktie tu tapi itu cerita zaman kecil-kecil dulu la tapi sekarang bila dah besar macam ini entah la. Dah biasa sangat dengarnya. Nak-nak sekarang banyak kawasan yang dulunya seperti hutan, belukar orang dah buat penempatan. Jadi berkeliaran ajelah burung itu pergi sekarang kan..








20 comments:

  1. Mama pun penah dgr pasal burung hantu Tu.. kebetulan agaknya kan

    ReplyDelete
  2. Seram lak tetiba baca benda alah ni memalam..haha.....

    ReplyDelete
  3. cikyan cuma rasa takut sbb ada org kata, bila bunyi burung hantu, sbb ada hantu.. hahhaha.. dah penakut, bunyi ape pon akan takut jugak.. bunyi burung hantu kan seram seram gittew..

    ReplyDelete
  4. Emm betul juga dah tak hutan dia nak tinggal jadi dia tinggal kawasan kediaman orang pula,bila dia dah berbunyi tu teringat la kembali kisah-kisah yang pernah diceritakan suatu masa dulu...

    ReplyDelete
  5. Org malaysia tkut dgn burung hantu. Org luar negara suka sbb dia bijak.. hihi

    ReplyDelete
  6. Owhhh.. Baru tahu. Tapi dah tank ingat bunyi burung hantu macam mana... hehehe...

    ReplyDelete
  7. Mengarut je la citer ni...orang dulu2 memang banyak cerita. Ada yang tak logik pun. Tah tah burung hantu tu bunyi sebab nampak tikus (makanan dia)....hehe

    ReplyDelete
  8. Ada pernah dengar tak rumors pasal ni. Maybe kebetulan kot. Nak percaya kan takut jadi khurafat. Tapi, time kecik memang takut kalau dengar bunyo burung hantu

    ReplyDelete
  9. burung hantu ni comel sebenarnya. cuma bila malam-malam kalau dengar tu, siapa je tak meremang hahaha

    ReplyDelete
  10. kadang tu seram jugak dengar bunyi burung hantu.. mungkin banyak disuap dengan cerita2 seram yang ada kalanya tak benar pun kan

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  11. Oo.ade ea orang-orang tua cakap pasal bunyi burung hantu jauh dekat tu?

    Teringat masa kat asrama dulu, orang kata kalau terdengar suara macam mengilai, kalau bunyi slow maksudnya dia dekat sangat. Kalau bunyi kuat maksudnya dia jauh.


    Dia tu bukan burung hantu. Tapi hantu 😂😂💆

    ReplyDelete
  12. tak pernah lisa dengar psl burung hantu ni hehe first time dengar.

    ReplyDelete
  13. Nama pon burung hantu so anything yg dia buat pasti menyeramkan.

    ReplyDelete
  14. Huhu.. apa-apa pun TB memang seram dengar bunyi burung hantu.. hahaha.. kalau waktu siang dia berbunyi ok lah tak takut.. tapi kalau tengah-tengah malam.. errrr..

    ReplyDelete
  15. owh, baru tahu pasal bunyi burung hantu ada petanda tak baik

    ReplyDelete
  16. amboihhhh baca pula memalam jumaat ni memang meremang gila la ! adoi bunyi burung hantu memang seram tapi burung hantu tengok depan depan comel sebenarnyaaaa

    ReplyDelete
  17. Ya, betul tu, biasanya kalau kt kg, bila bunyi burung hantu semua terus diam .huhu

    ReplyDelete
  18. Kalau kecik2 dulu memang dengan bunyi burung hantu je mesti takut. Imagine mavam2 bukan especially hantu lah.

    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  19. Pernah jugak dengar cerita pasal bunyi burung hantu ni tapi tak pernah terfikir semua tu, Biasa yang nampak mengarut ni saya tak hiraukan sangat pun

    ReplyDelete
  20. Hehehe...first time dgr ni. Tapi org tua2 dulu mmg banyak sgt diaorg punya petua n kemahiran bab2 mcm ni. Tapi ada yg leh pakai n ada yg tak...bila dh besar baru le tahu maksud yg tersirat dn tersurat

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

Adbox