Penawar Darah Tinggi

Ogos 04, 2013
Sebenarnya maklumat ini aku baru je tau. Itu pun setelah terbaca kat blog mane tah tadi. Dah lama rasanya  tak menyingah mane-mane blog selepas balik dari bercuti my sister kawin hari tu. Nak menulis pun tah la, cam tak da semangat lak. Banyak benda tengah berligar-ligar dalam kepala ni. Hmmmm..macam-macam masalah timbul. nak lari boleh je tapi masalahnya bila mau settle kan..

Darah Tinggi
merujuk kepada tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap biasa secara kronik dimana seseorang itu mempunyai sekurang-kurangnya tiga bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90 mmHg semasa berehat.
Tekanan darah tinggi/Hipertensi (HTN), juga disebut hipertensi arteri, adalah kondisi medis kronis dengan tekanan darah di arteri meningkat. Peningkatan ini menyebabkan jantung bekerja lebih keras/cepat dari biasanya untuk mengedarkan darah melalui pembuluh darah. Tekanan darah melibatkan dua pengukuran, sistolik dan diastolik.

Tekanan darah normal semasa berehat adalah dalam kitaran sistolik (bacaan atas) 100–140 mmHg dan diastolik (bacaan bawah) 60–90 mmHg. Tekanan darah tinggi terjadi bila terus-menerus berada pada 140/90 mmHg atau lebih.

Cincau Penawar Darah Tinggi !!


Caranya :-
- makan cincau, setiap dua hari sekali. 
- makan tiap-tiap hari, dalam 3 hari sebelum berjumpa doktor

nak senang, blender cincau dan minum (kalau rasa susah nak dapatkan cincau ni...dapatkannya dari Pasaraya Tesco yang dah siap packing tu. lagi senang nak sukat sebab diorang jual dalam bentuk packing silinder kecil hehehe iklan tak berbayar lak kat sini. Tapi harus diingatkan bahawa cincau tu sejuk. jangan di makan tiap-tiap hari. tak elok untuk kesihatan nanti semput beb..

Apapun, selamat mencuba.

Sumber : Hanifidrus


Share this :

Previous
Next Post »

2 ulasan

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.

My Ping in TotalPing.com